اقدام آلمان علیه حزب‌الله تحت فشارِ آمریکا و رژیم صهیونیستی انجام شد

۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۳:۲۳ کد : ۵۳۲ اخبار راهبردی اخبار سیاسی اخبار اصلی اخبار منطقه ای
تعداد بازدید:۱۲۱۷
اقدام آلمان علیه حزب‌الله تحت فشارِ آمریکا و رژیم صهیونیستی انجام شد

«سید‌حسن نصرالله»، دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنرانی روز دوشنبه (۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹) خود به تروریستیِ خواندن این جنبش توسط آلمان، طرحِ اقتصادی دولت لبنان و پاسخ به برخی اتهامات علیه حزب‌الله پرداخت.

نصرالله در ابتدا گفت: «تروریستی خواندن حزب‌الله توسطِ آلمان قابل پیش‌بینی بود و قبل از آن نیز برخی کشور‌هایِ اروپایی نیز این کار را انجام داده بودند.» وی ادامه داد: «آمریکا پروژه هیمنه بر منطقه، و رژیم صهیونیستی پروژه اشغالگری دارد و کسی که در مقابلِ این توطئه‌ها می‌ایستد جنبش‌های مقاومت هستند بنابراین باید محکوم و محاصره شوند.» وی تأکید کرد: «تصمیمِ آلمان یک تصمیم سیاسی بوده و تحت فشار آمریکا و در راستایِ راضی کردن رژیم اشغالگر انجام شده است. آلمان هیچ دلیلی مبنی بر تروریستی بودن فعالیتِ حزب‌الله ارائه نکرده و این موضوع تأکید می‌کند که تصمیمِ آلمان تصمیمی کاملاً سیاسی است.»

دبیرکل حزب‌الله لبنان ادامه داد: «زمانی که اعلام می‌کنیم گروهی در آلمان، فرانسه یا غیره نداریم، صادق هستیم و سال‌هاست گروهی در کشورهایِ جهان خصوصاً اروپا یا آمریکایِ لاتین نداریم.» نصرالله از موضعِ برخی کشورها و دولت‌ها که این اقدامِ آلمان علیه حزب‌الله را محکوم کردند، قدردانی کرد و افزود: «دولت لبنان، مُصِّر به حمایت از شهروندان خود در آلمان و کشورهای دیگر است.» وی سپس بر ادامه مقابله با رژیمِ اشغالگر صهیونیستی و دفاع از ملت لبنان تأکید کرد.

بخش دوم سخنرانیِ نصرالله درباره تصویب طرح مالی در لبنان برایِ سَروسامان دادن به وضعیتِ این کشور و دعوتِ «میشل عون»، رئیس‌جمهور لبنان از فراکسیون‌ها به برگزاریِ جلسه در کاخ «بعبدا» در جهتِ بررسی این طرح بود. وی گفت: «این طرح نیازمند حمایت ملی است و دعوت میشل عون در همین زمینه است. حزب‌الله در جلسه کاخ بعبدا شرکت خواهد کرد و خواستار بیشترین مشارکت در آن است.» وی در ادامه به درخواست کمکِ لبنان از صندوق بین‌المللی پول پرداخت و تصریح کرد: «حزب‌الله با اصل درخواستِ کمک از هیچ طرفی در جهان مخالف نیست اما نمی‌پذیرد که لبنان تسلیم این صندوق باشد. به هیچ کسی اجازه درخواست کمک از صندوقِ بین‌المللی پول داده نشده و باید در شروط و گام‌هایِ آینده بازنگری کرد.»

نصرالله در ادامه به گزارش‌هایِ برخی رسانه‌ها و اتهام‌زنی‌ها به حزب‌الله مبنی بر اینکه این جنبش قصد دست‌اندازی به بخش اقتصادی و نابودیِ بخش بانکی و امثال آن را دارد، پرداخت و آن‌ها را جنگ رسانه‌ای علیه حزب‌الله خواند. وی گفت: «ما نه قصد تخریب نه سیطره نه ساقط کردنِ بخش بانکی در لبنان را داریم و این اتهامات را رد می‌کنیم. از زمانِ تأسیس حزب‌الله هیچ وقت به بخش بانکی نزدیک نشده‌ایم.»

دبیرکل حزب‌الله تأکید کرد: «بخش بانکی در اقداماتش علیه ما به درخواست آمریکا آنقدر پیش رفت که به حد تعرض به ما رسید.» وی تأکید کرد: «هر سخنی درباره قصد حزب‌الله برایِ تسلط بر بخش بانکی یا تخریب آن مسخره و بی ارزش است.»

نصرالله در واکنش به برخی گمانه‌زنی‌ها اعلام کرد: «روابط حزب‌الله و جنبش امل به ریاست «نبیه بری»، خوب و قوی است و روزانه با یکدیگر مشورت می‌کنند. برخی در داخل و خارج دنبالِ ایجاد شکاف میانِ حزب‌الله و امل هستند اما این موضوع ابداً اتفاق نخواهد افتاد. طرفداران حزب‌الله و امل نباید وارد فتنه به ویژه از طریق شبکه‌های اجتماعی شوند. کسانی که در حالِ بازی با پرونده حزب‌الله و لبنان هستند، به منافعِ لبنان اهمیتی نمی‌دهند.» نصرالله در پایان به تنش‌ها میانِ برخی قوای سیاسی و برخی مناطقِ لبنان پرداخت که عده‌ای اتهاماتی در این زمینه به حزب‌‌الله وارد کردند. وی گفت: «حزب‌الله هیچ طرفی را علیه طرف دیگر تحریک نمی‌کند بلکه برعکس به همبستگی و ارتباط میانِ گروه‌های مختلف فرا می‌خواند. حزب‌الله بر امنیتِ کشور تأکید دارد و برای نجات کشور از بحرانِ مالی کنونی باید همکاری وجود داشته باشد.»

منبع خبر: شبکه العالم

کلید واژه ها: سید حسن نصرالله لبنان حزب الله


نظر شما :