مهم‌ترین راه بهبود وضعیت اقتصادی لبنان، تعامل با سوریه است

۲۸ آذر ۱۴۰۰ | ۱۱:۰۴ کد : ۵۴۰۳ اخبار راهبردی اخبار سیاسی اخبار منطقه ای
تعداد بازدید:۱۰۷۶
مهم‌ترین راه بهبود وضعیت اقتصادی لبنان، تعامل با سوریه است

«ابراهیم امین السید»، رئیس شورای سیاسی جنبش حزب‌الله لبنان روز شنبه (۲۷ آذر ۱۴۰۰) گفت که جنگ در جهان امروز بین ظالمان و مظلومان است که هدف آن، غارت منابع الهی است تا بتوانند سرنوشت ملت‌ها را به دست گیرد.

وی اظهار کرد: «وضعی که ما اکنون در لبنان با آن مواجه هستیم، غیر قابل پیش‌بینی و غیر قابل تخیل است، ولی علت آن، سیاست‌های مالی و اقتصادی است که از ۳۰ سال پیش ترسیم شده است.» السید تأکید کرد: «هر کسی که با این سیاست‌های مالی و اقتصادی موافقت کرده، در این مسئله سهیم است و مسئول رسیدن لبنان به این مرحله است.» این مسئول حزب‌الله ادامه داد: «ما قربانی سیاست‌هایی هستیم که عمر آن به ۳۰ سال می‌رسد. ما قربانیان جنایتکاران فاسدی هستیم که بیت‌المال و اموال ملت لبنان را به غارت بردند و هیچکس آنان را بازخواست نکرد.»

السید خاطر نشان کرد: «مردم لبنان قربانی کسانی هستند که با کشورهای خارجی و رژیم صهیونیستی توطئه کرده و می‌کنند تا به این نتیجه دست پیدا کنند. آنان قربانیان کسانی هستند که از سال ۱۹۸۲ و بعد از آن، همچنان علیه مقاومت، توطئه می‌کنند.» وی در پایان گفت: «مهم‌ترین راه برای بهبود وضعیت اقتصادی لبنان از طریق تعامل با سوریه است. چرا برقراری رابطه با دمشق برای ما ممنوع است، ولی به فرانسه، عراق، اردن و امارات اجازه داده می‌شود که به سوریه بازگردند؟»

یک هیأت از مسئولان و نمایندگان پارلمان لبنان اواخر خرداد ماه سال ۱۴۰۰ با «فیصل مقداد»، وزیر امور خارجه سوریه دیدار و موضوعات مربوط به هماهنگی اقتصادی را بررسی کردند. پس از این دیدار، «اسعد حردان»، نماینده لبنانی حاضر در این جلسه گفت که طرفین سوری و لبنانی، نحوۀ مشارکت دو کشور در حل مشکلات شهروندان و همکاری برای مقابله با تحریم و وضعیت نابسامان اقتصادی را بررسی کردند. حردان از دولت لبنان خواست که در این راستا، نقش خود را ایفا کند و کمیته‌هایی تشکیل دهد تا با دولت سوریه، توافقات قبلی را اجرایی کنند.

منبع خبر: شبکۀ العالم

کلید واژه ها: لبنان اقتصادی سال سوریه السید سیاست


نظر شما :