مردم به زودی نتایج پیشرفت‌های صنعت هسته‌ای را مشاهده می‌کنند

تعداد بازدید:۱۲۷۹
مردم به زودی نتایج پیشرفت‌های صنعت هسته‌ای را مشاهده می‌کنند

«محمد اسلامی»، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان روز دوشنبه (۵ دی ۱۴۰۰) پس از جلسه هیأت دولت و در آستانه سالگرد شهادت شهید مصطفی احمدی روشن، با خانوادۀ این شهید صنعت هسته‌ای دیدار و در خصوص اقدامات و ویژگی‌های شهید، فعالیت‌های کاری و علمی اعضای خانواده و برنامه‌های سازمان برای عمومی‌سازی دستاوردهای متعدد و پر مزیت صنعت هسته‌ای گفت‌وگو کرد.

وی با تأکید بر اینکه هرچه داریم از شهدا داریم و شهدا چراغ راه ما هستند، اظهار داشت: «سازمان مزین به خون شهدای والامقامی است که افتخار داریم در راه آن‌ها قدم بر می‌داریم. این شهدا به دست ایادی استکبار و دشمنان این ملت به شهادت رسیدند که هدفشان متوقف نمودن صنعت هسته‌ای ایران بوده است. آن‌ها طی سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی به خصوص در دهه اخیر با تهدید و تطمیع سعی کرده‌اند افراد مؤثر هسته‌ای را از کشورمان بگیرند. در سال‌های گذشته موفق شدند بخشی از اهداف پلید خود را به ثمر برسانند و این توطئه را با به شهادت رساندن شش شهید والامقام صنعت هسته‌ای از جمله شهید احمدی روشن عملی کردند.»

اسلامی هدف مهم شهدا هسته‌ای را ارتقا قابلیت کشورمان در حوزه فناوری هسته‌ای و ایجاد و توسعۀ این فناوری بر شمرد و گفت: «به لطف الهی راه شهدا ادامه دارد. امشب خدمت این خانواده عزیز رسیدیم تا به ایشان اعلام کنیم راه احمدی روشن و راه شهدا هسته‌ای ادامه دارد.» رئیس سازمان انرژی اتمی به اولین اقدام پس از ورود به سازمان انرژی اتمی اشاره کرد و گفت: «در اولین روز ورود تنها کاری که انجام دادم تماس تلفنی با خانواده شهدا بود. به آن‌ها عرض ادب و ادای احترام کردم و اجازه گرفتم کارم را در سازمان شروع کنم. از آن‌ها خواستم به من کمک و دعا کنند تا ان شا الله بتوانیم این بار سنگین را به مقصد برسانیم و این مسیر سختی که در پیش داریم را بتوانیم طی کنیم. امروز صنعت هسته‌ای از افتخارات و دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی است و همه وارث این ثروت بزرگ هستیم. همه مدیون خون این شهدا عزیز هستیم و با حضور در منزل خانواده شهدا تجدید میثاق می‌کنیم.»

وی افزود: «ان شا الله بتوانیم با عنایت خداوند متعال و تلاش روزافزون همکارانمان، تعالی و پیشرفت صنعت هسته‌ای را به ویژه در عرصه‌های گوناگونی که در زندگی مردم تأثیر دارد، روز افزون کنیم و سرعت بدهیم که به زودی مردم نتایجش را مشاهده می‌کنند.» در این رویداد پدر معزز شهید احمدی روشن در بخشی از سخنانش گفت: «به ضرس قاطع عرض می‌کنم دولت سیزدهم دولتی انقلابی و پرتحرک است و اعضای دولت نیز همین ویژگی را دارند. انشا الله کشورمان را به برکت خون شهدای عزیزی که در این راه دادیم، پیش خواهند برد.»

منبع خبر: خبرگزاری تسنیم

کلید واژه ها: هسته صنعت هسته شهدا صنعت سازمان سازمان انرژی سازمان انرژی اتمی شهید اسلامی


( ۱ )

نظر شما :