دربارۀ حذف ارز ترجیحی هنوز تصمیم قانونی گرفته نشده است

تعداد بازدید:۹۴۲
دربارۀ حذف ارز ترجیحی هنوز تصمیم قانونی گرفته نشده است

دکتر «احمد وحیدی»، وزیر کشور روز سه‌شنبه (۷ دی ۱۴۰۰) در پایان همایش استانداران که در وزارت کشور و با حضور چند وزیر کابینۀ دولت برگزار شد، دربارۀ مباحث مطرح شده در همایش اظهار کرد: «توسط وزرای حاضر در جلسه توضیحاتی دربارۀ ردیف‌های بودجه سال ۱۴۰۰ و کارهایی که باید در حوزه اشتغال‌زایی انجام شود، داده شد.»

وی افزود: «همچنین دربارۀ برنامه‌ها و اقداماتی که باید در استان‌ها انجام شود و نحوه هماهنگی استانداران با دولت نیز بحث و تبادل نظر صورت گرفت و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این بخش مسائلی را مطرح کرد.» وزیر کشور افزود: «در بخشی از جلسه وزیر صنعت، معدن و تجارت دربارۀ آمایش صنعتی مباحثی را مطرح کرد و در این رابطه که استان‌ها چه رویکردی دربارۀ طرح آمایش صنعتی داشته باشند و تکالیف استان‌ها در این باره چیست، بحث‌های کارشناسی و راهبردی مطرح شد.»

وی با اشاره به حضور وزیر جهاد کشاورزی در این جلسه خاطر نشان کرد: «دربارۀ برنامه‌ها و کارهایی که باید در حوزۀ کشاورزی و بهره‌وری و یارانه‌های این بخش انجام بگیرد، بحث و تبادل نظر صورت گرفت. با حضور مسئولان سازمان برنامه و بودجه در این جلسه راجع به ظرفیت‌های بودجه ۱۴۰۱ و بودجه ۱۴۰۰ در چند ماه پایانی سال بحث و تبادل نظر صورت گرفت.» دکتر وحیدی موضوع دیگری که در جلسه مطرح شد را کرونا با تمرکز با سویۀ اومیکرون عنوان کرد و گفت: «در این باره بر لزوم هرچه فعال‌تر شدن طرح شهید سلیمانی تأکید شد.»

وزیر کشور دربارۀ تفویض برخی اختیارات به استانداران بیان کرد: «در مورد بودجه ۱۴۰۱ با تشکیل صندوق پیشرفت و عدالت و با توجه به پیش‌بینی بودجه‌هایی که قرار است در این صندوق‌ها واریز شود، بحث شد.» وی دربارۀ گسترش محدودیت‌ها برای مقابله با سویۀ اومیکرون کرونا گفت: «امیدوارم نیازی به اعمال محدودیت نباشد. اگر مردم عزیز پروتکل‌ها را رعایت کنند و دوز سوم واکسن را هم بزنند و در تجمعات نباشند، با مشکل کمتری مواجه خواهیم بود. این سویه جدید از خارج آمده به همین دلیل سفرها از خارج و به خارج کشور باید با دقت و حساسیت بیشتری صورت گیرد. اما اگر خطر توسعۀ اومیکرون احساس شود به اقتضای شرایط محدودیت‌ها اعلام و اعمال می‌شود.»

وزیر کشور در پاسخ به پرسشی دربارۀ حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی اظهار کرد: «هنوز دربارۀ حذف آن تصمیم قانونی گرفته نشده و چیزی عوض نشده و طبیعتاً هیج قیمتی هم نباید به بهانه حذف این ارز تغییر کند. قرار بر هر تغییر و تدبیری در این رابطه باشد، قبل از آن سخنگوی دولت اعلام می‌کند. تا این لحظه تخصیص این ارز تغییری نکرده و لذا تمام مواردی که با ارز ۴۲۰۰ تومانی تأمین می‌شد کما فی السابق تهیه می‌شوند، به همین دلیل تغییر قیمت به هیچ وجه پذیرفتنی نیست.»

منبع خبر: خبرگزاری فارس

کلید واژه ها: دکتر وحیدی وزیر کشور


نظر شما :