دولت آمریکا با فروش میلیاردی تسلیحات به مصر و امارات موافقت کرد

۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۴:۴۰ کد : ۵۵۲ اخبار راهبردی اخبار دفاعی اخبار بین المللی
تعداد بازدید:۲۱۰۳
دولت آمریکا با فروش میلیاردی تسلیحات به مصر و امارات موافقت کرد

وزارت خارجه آمریکا بامداد روز جمعه (۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹) دو قرارداد فروش تسلیحات به مصر و امارات عربی متحده، مجموعاً به ارزش ۲،۸ میلیارد دلار را تصویب کرد. مقام‌های آمریکایی اعلام کردند که وزارت خارجه این کشور قرارداد فروشِ احتمالی ۴۳ فروند بالگرد تهاجمی آپاچی به مصر را به ارزشِ ۲،۳ میلیارد دلار تصویب کرده است.

آژانس همکاری امنیتی وزارت دفاع آمریکا نیز اعلام کرد که قرارداد دوم برایِ فروش ۴۵۶۹ دستگاه خودروی زرهی ضد مین به امارات عربی متحده به ارزش ۵۵۶ میلیون دلار مورد موافقت قرار گرفته است. بر این اساس، سازمان مذکور به کنگره آمریکا درباره این قراردادهای تسلیحاتی احتمالی اطلاع‌رسانی کرده است.

در بیانیه این سازمان که درباره قرارداد مصر صادر شده، آمده است که شرکت‌هایِ بوئینگ و لاکهید مارتین یگان‌هایِ بالگردهای آپاچی مصر را که کشور دوستِ آمریکا و شریک راهبردیِ مهمی در غرب آسیا است، نوسازی می‌کنند. آژانس همکاری امنیتی پنتاگون اعلام کرد که مصر قصد دارد از این بالگردها برای نوسازی نیروهایِ مسلح خود جهت رسیدگی به منافع مشترک قاهره - واشنگتن در مبارزه با فعالیت‌های تروریستی در شبه‌جزیره سینا که امنیت مصر و رژیم صهیونیستی را نیز تهدید می‌کند، استفاده نماید.

قرارداد امارات نیز به این کشور اجازه می‌دهد خودروهای زرهی ضد مین نو را، که قبلاً توسط ارتش آمریکا استفاده نشده‌اند، خریداری کند. در حالیکه امارات از پنج سال پیش با رژیمِ سعودی در جنگ تحمیلی علیهِ یمن شریک شده؛ اما آمریکایی‌ها مدعی هستند که این کشور قرار است از این خودروهای زرهی برایِ عملیات‌های انسان‌دوستانه و حفاظت از زیرساخت‌هایِ حیاتی خود استفاده کند.

موسسه تحقیقات صلح بین‌الملل استکهلم اخیراً گزارش داده بود شرکت‌های نظامی آمریکایی ۵۹ درصد از فروش سلاح در جهان را در اختیار دارند.

منبع خبر: شبکه العالم

کلید واژه ها: مصر امارات آمریکا تسلیحات


نظر شما :