حزب‌الله اسطوره شکست ناپذیری ارتش رژیم صهیونیستی را از بین برد

تعداد بازدید:۱۲۳۲
حزب‌الله اسطوره شکست ناپذیری ارتش رژیم صهیونیستی را از بین برد

«گرشون هکوهین»، ژنرال صهیونیست و پژوهشگرِ مرکز پژوهش‌های راهبردی در تل‌آویو روز شنبه (۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹) در مقاله خود در یکی از روزنامه‌هایِ عبری زبان که به مناسبت بیستمین سالگرد خروج این رژیم از جنوب لبنان منتشر شد به قدرتِ نظامی حزب‌الله و شکست ارتش رژیم صهیونیستی در برابر آن اذعان کرد.

وی در ادامه افزود: «ارتش رژیم صهیونیستی از تنشِ بسیار زیادی در قبال چند هدف رنج می‌برد، محافظت از امنیتِ شهرک‌های صهیونیستی در شمال و کاهش تلفات در میان نظامیان ارتش و همچنین تضعیف حزب‌الله از جمله این اهداف است.» این ژنرال صهیونیست گفت: «حزب‌الله از این تناقضات و تنش‌ها خبر دارد و برای استفاده از آن در راستای اهدافِ راهبردی خود که به نفع این حزب است استفاده می‌کند.»

ژنرال مذکور اعلام کرد که حزب‌الله لبنان برای آزادسازی اراضی اشغال شده توسط رژیم صهیونیستی تلاش کرد اما از یک بعد دیگر حملاتِ دردناک و کوبنده علیه ارتش رژیم صهیونیستی انجام داد چرا که هدف از آن نشان دادن این مسئله بود که ارتش رژیم صهیونیستی شکست ناپذیر نیست. وی همچنین به حملات موشکیِ گروه‌های مقاومت فلسطین علیه شهرهایِ کریات، شمونه و نهاریا در شمال اراضی اشغالی با هدفِ ایجاد ترس و وحشت در میان ساکنان آن اشاره کرد و گفت: «این در حالی است که هدفِ حزب‌الله از حملات موشکیِ خود وارد آوردن ضربات تاکتیکی و راهبردی به رژیم صهیونیستی است و عملاً موفق شده است.»

وی در ادامه افزود: «از لحاظ راهبردی شاهد تنش در میان نیروهای امنیتی در خصوصِ اهداف مورد نظر در لبنان هستیم. نیروهای صهیونیستی نتوانسته‌اند مانعِ حملات موشکی حزب‌الله علیه شهرک‌های شمالی شوند. حزب‌الله از سالِ ۲۰۰۰ تاکنون توانسته یک معادله ایجاد رعب و وحشت تاکتیکی میان خود و ارتش صهیونیستی ایجاد کند. حزب‌الله توانسته برتری نظامی ارتش رژیم صهیونیستی را از بین ببرد.» این ژنرال صهیونیست گفت که حزب‌الله لبنان با حملات موشکی خود نشان داد که وارد راهبرد جدیدی شده و آن هم ایجاد قواعد جدید در درگیری با رژیم صهیونیستی خارج از منطقه است.

منبع خبر: خبرگزاری مهر

کلید واژه ها: حزب الله رژیم صهیونیستی لبنان


نظر شما :