آمریکایی‌ها نفت و گندم سوریه را به یغما می‌برند

تعداد بازدید:۱۰۶۴
آمریکایی‌ها نفت و گندم سوریه را به یغما می‌برند

«فیصل المقداد»، وزیر امور خارجه سوریه روز جمعه (۲۴ دی ۱۴۰۰) در سخنانی تصریح کرد: «ایالات متحده آمریکا از طریق حمایت از گروه‌های مسلح و شبه نظامیان در شمال شرق سوریه، نفت و گندم این کشور در آنجا را سرقت می‌کند.»

وزیر خارجه سوریه افزود: «آمریکایی‌ها از تلاش‌های سازمان‌ها و نهاد‌های بین‌المللی برای ارائۀ کمک‌های بشردوستانه به سوریه جلوگیری می‌کنند. آمریکایی‌ها در حالی مدعی دموکراسی هستند که تلاش می‌کنند نفوذ خود در کشور‌های جهان را به بهانۀ دموکراسی گسترش دهند.» وی همچنین با انتقاد از سیاست‌های کشور‌های غربی در قبال سوریه، عنوان کرد: «اقدامات یکجانبۀ غرب علیه سوریه عمدتاً مردم این کشور به ویژه زنان و کودکان را هدف قرار گرفته است.»

وی تأکید کرد: «دَم زدن آمریکایی‌ها از دموکراسی، با هدف گمراه کردن و افزایش تفرقه در جامعۀ بین‌الملل و احیای سلطه‌گری بر کشورهای جهان به بهانۀ دموکراسی است.» المقداد ادامه داد: «تجارب سال‌های گذشته ایراد این دموکراسی را آشکار کرده و مشخص شده است که این یک دموکراسی حقیقی و واقعی نیست.» وزیر خارجه سوریه در بخش دیگری از سخنانش گفت که دمشق برای بازگرداندن زندگی عادی به مناطق آزاد شده از لوث تروریسم تلاش می‌کند.

وزیر خارجه سوریه یادآور شد: «روند آشتی ملی در نقاط مختلف سوریه به ویژه در حومۀ الرقه ادامه دارد. در دیرالزور نیز فرایند آشتی ملی در جریان است. شیوخ و بزرگان عشایر سوری برای تحقق آشتی ملی تلاش می‌کنند.»

منبع خبر: خبرگزاری مهر

کلید واژه ها: سوریه دموکراسی فیصل المقداد آمریکا


نظر شما :