ابوظبی دست از اقدامات بیهوده بردارد

تعداد بازدید:۱۱۲۸
ابوظبی دست از اقدامات بیهوده بردارد

سرتیپ «یحیی سریع»، سخنگوی نیروهای مسلح یمن روز دوشنبه (۲۷ دی ۱۴۰۰) طی بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای مسلح یمن در پاسخ به تجاوزات آمریکایی، سعودی، اماراتی عملیات نظامی موفقیت آمیزی را به یاری خداوند متعال انجام دادند.

وی افزود: «این عملیات با ۵ فروند موشک بالستیک و تعداد زیادی پهپاد علیه فرودگاه‌های دبی و ابوظبی، پالایشگاه نفت المصفح در ابوظبی و تعدادی از مواضع و تأسیسات مهم امارات انجام شد.» سرتیپ سریع گفت که به شرکت‌های خارجی و شهروندان و افراد مقیم در امارات به عنوان کشور دشمن هشدار می‌دهیم برای حفظ جان خود از مواضع و تأسیسات حیاتی دور شوند. وی افزود: «ما در زمینۀ گسترش بانک اهداف خود تردید نمی‌کنیم که شامل مواضع و تأسیسات مهم در آینده است، نیروهای مسلح یمن امروز به آنچه که پیشتر به کشورهای متجاوز نسبت به آن هشدار داده بودند، عمل کردند و مجدداً هشدار می‌دهند که در آینده ضربات دردناکتری دریافت خواهند کرد.» سریع تأکید کرد که نیروهای مسلح یمن امارات را تا وقتی علیه یمن اقدام خصمانه انجام دهد کشوری ناامن می‌دانند.

«ضیف‌الله شامی»، وزیر اطلاع‌رسانی دولت نجات ملی یمن روز دوشنبه (۲۷ دی ۱۴۰۰) در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: «حمله نیروهای مسلح یمن به امارات در چارچوب پاسخ قانونی و مشروع بوده و در واکنش به تشدید حملات و اقدامات نظامی مستمر امارات علیه مردم یمن صورت گرفته است.» وی تأکید کرد که امارات در حالی دست به این حملات می‌زند که پیشتر به صورت رسمی اعلام کرده بود از یمن خارج شده است ولی نه تنها نیروهایش را خارج نکرده است بلکه اقدام به تشدید حملات هوایی و افزایش توطئه‌هایش علیه یمن و مردم این کشور کرده است.

شامی ادامه داد: «این عملیات مبارک در چارچوب اقدامی مشروع علیه کسانی است که مردم یمن را با حملات هوایی و زمینی هدف قرار می‌دهند و مناطق یمن را اشغال می‌کنند.» وی گفت: «از جمله مهمترین پیام‌های این عملیات به امارات این است که باید بفهمد تا زمانی که دست به حملات و کشتار در یمن می‌زند، همه چیز در این کشور در تیررس ما بوده و معادلات تغییر کرده و نه مردم یمن و نه نیروهای مسلح یمن دست بسته نخواهند بود.»

«محمد عبدالسلام»، رئیس هیئت مذاکره کنندۀ یمن روز دوشنبه (۲۷ دی ۱۴۰۰) در واکنش به این عملیات، گفت: «کشور کوچکی در منطقه برای خدمت به آمریکا و رژیم صهیونیستی تا حد مرگ تلاش می‌کند، فکر می‌کرد که خودش را از یمن دور کرده است ولی این اواخر مشخص شد که اشتباه می‌کرد.» عبدالسلام گفت: «این کشور کوچک یا باید دست از اقدامات بیهودۀ خود در یمن بردارد یا اینکه با خواست الهی با آن چیزی که دستش و دست دیگران را قطع می‌کند، غافلگیر خواهد شد.»

نیروهای مسلح یمن روز دوشنبه در پاسخ به افزایش حملات امارات به یمن و استمرار محاصرۀ مردم یمن حمله‌ای پهپادی به اهداف نظامی راهبردی امارات انجام دادند. منابع خبری از انفجار ۳ تانکر حامل نفت در منطقۀ المصفح در ابوظبی خبر دادند. پلیس ابوظبی گزارش داد که حملۀ اول تانکرها را در منطقه مصفح در نزدیکی مخازن شرکت ادنوک مورد هدف قرار داد، همچنین در حملۀ دوم منطقه ساخت و ساز جدید در فرودگاهِ بین‌المللی ابوظبی هدف قرار گرفت. المصفح یک منطقۀ صنعتی است که در جنوب غرب شهر ابوظبی امارات واقع شده است. شرکت ادنوک یکی از شرکت‌های پیشرو در صنایع نفت و گاز جهان، از نظر ذخایر نفتی است. یک منبع نظامی در یمن به شبکۀ المیادین لبنان گفت که یک فروند هواپیمای ترابری اماراتی با موشک در فرودگاهِ عتق مرکز استان شبوه هدف قرار گرفته و از کار افتاده است.

منبع خبر: شبکۀ العالم

کلید واژه ها: یمن نیروهای مسلح یمن علیه یمن امارات ابوظبی یحیی سریع


نظر شما :