همۀ متجاوزان هدف موشک‌ها و پهپادهای یمنی هستند

تعداد بازدید:۷۳۳
همۀ متجاوزان هدف موشک‌ها و پهپادهای یمنی هستند

سرتیپ «یحیی سریع»، سخنگوی نیروهای مسلح یمن روز سه‌شنبه (۵ بهمن ۱۴۰۰) تهدید کرد که این بار نمایشگاه «اکسپو ۲۰۲۰» را که در دبی برپا شده است، هدف می‌گیرند.

وی با اشاره به هدف بعدی احتمالی یمن به نمایشگاه بین‌المللی امارات در دبی که تا ۳۱ مارس ۲۰۲۲ دایر خواهد بود، اعلام کرد: «اکسپو هدف بعدی ماست احتمالاً متحمل خسارت شود، توصیۀ ما به امارات این است که رویکرد خود در قبال یمن را تغییر دهد.» سخنگوی نیروهای مسلح یمن چند روز پیش هم ضمن هشدار به امارات متحده عربی، این کشور را ناامن خواند و خواستار خروج شرکت‌های خارجی شد.

سرتیپ سریع شامگاه جمعه (۱ بهمن ۱۴۰۰) اظهار کرد: «تا زمانی که حکام امارات به تجاوز علیه کشورمان ادامه می‌دهند، امارات کشوری ناامن خواهد بود.» وی افزود: «با توجه به کشتارها و جنایاتی که ائتلاف سعودی در حق ملت ما مرتکب شده است، به شرکت‌های خارجی توصیه می‌کنیم که خاک امارات را ترک کنند.»

سرلشکر «علی الموشکی»، نایب رئیس ستاد مشترک ارتش یمن روز سه‌شنبه (۵ بهمن ۱۴۰۰) در مصاحبه با شبکۀ المسیره عملیات طوفان یمن -۲ را تأییدی بر افزایش قدرت بازدارندگی یمن دانست. سرلشکر الموشکی به المسیره گفت: «عملیات طوفان یمن -۲ تأیید کرد که ما سلاح‌های باکیفیت، نیروها و اطلاعات مهم و فراوانی در اختیار داریم.»

وی تأکید کرد: «کشورهای متجاوز به طور قطع باید بدانند آن‌ها تحت نظر هستند و ما بانکی از اهداف حساس و دقیق متجاوزان در اختیار داریم.» وی بار دیگر تأکید کرد که یمن سلاح‌های نقطه زن و پهپادهایی دارد که به داخل هر کشور متجاوز یا حامی ائتلافی که بخواهد می‌رسد. سرلشکر موشکی تأکید کرد که هدف قرار دادن پایگاه الظفره در ابوظبی پیام مهمی بود چرا که جنگنده‌ها از این پایگاه برای بمباران مردم یمن پرواز می‌کردند. این مقام نظامی یمنی در پایان اعلام کرد که ارتش یمن هیچ مانعی برای دفاع از شهروندان و اراضی کشور در برابر خود ندارد.

منبع خبر: خبرگزاری فارس

کلید واژه ها: یمن امارات سرتیپ سریع علی الموشکی طوفان یمن -۲


نظر شما :