روز‌های آینده حملات دردناک‌تری در انتظار متجاوزان است

تعداد بازدید:۱۰۳۴
روز‌های آینده حملات دردناک‌تری در انتظار متجاوزان است

سرلشکر «محمد الغماری»، رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح یمن روز جمعه (۱۵ بهمن ۱۴۰۰) اعلام کرد: «نیرو‌های مسلح یمن در زمینۀ صنایع نظامی به پیشرفت‌های شگرفی نائل آمده‌اند.» وی اعلام کرد که آیندۀ دردناک‌تری در انتظار متجاوزان است.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح یمن در صنعا اعلام کرد که حمله‌های یمن به متجاوزان در روز‌های آینده شدیدتر و دقیق‌تر خواهد بود. وی تأکید کرد: «ارتش یمن در زمینۀ ساخت تجهیزات نظامی پیشرفته، توانمندی زیادی کسب کرده است.» الغماری با هشدار به متجاوزان و دشمنان یمن، اعلام کرد که در صورت استمرار حملات و تجاوز آن‌ها، نیرو‌های یمنی حملات جدیدی را با دقت بیشتر و قدرت تخریب گسترده‌تر علیه آن‌ها انجام خواهد داد.

وی افزود: «موازنۀ قدرت تغییر کرده است به صورتی که هفت سال محاصرۀ اقتصادی ظالمانه علیه یمن، نه تنها نتوانسته جلوی پیشرفت یمنی‌ها را بگیرد، بلکه دستاورد‌ها و پیروزی‌های بسیاری را برای یمن به همراه داشته است.» الغماری با اشاره به اینکه تسلیحاتِ بازدارندۀ راهبردی یمن امروز موازنه قدرت را به نفع یمن تغییر داده است، تأکید کرد: «موشک‌ها و پهپاد‌های یمنی توانسته‌اند حملات دقیق و دردناکی را در عمق کشور‌های متجاوز انجام دهند.»

«عبدالعزیز بن حبتور»، نخست‌وزیر دولت نجات ملی یمن روز پنج‌شنبه (۱۴ بهمن ۱۴۰۰) در سخنانی تصریح کرد: «تا زمانی که حملات ائتلاف متجاوز سعودی به یمن ادامه داشته باشد، نیرو‌های یمنی نیز مواضع این ائتلاف را بمباران می‌کنند.» نخست‌وزیر یمن در ادامه گفت: «حملات ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به مواضع ائتلاف متجاوز در عربستان و امارات در پاسخ به تجاوزات آن‌ها انجام می‌شود. ما گفت‌وگو را رد نمی‌کنیم، اما با تجاوز نیز برخورد می‌کنیم.»

این مقام یمنی در ادامه یادآور شد: «ائتلاف سعودی، فرودگاه‌ها، کارخانه‌ها، مساجد و مدارس یمن را مورد هدف قرار می‌دهد. ائتلاف سعودی تصور می‌کند که با زور سلاح می‌تواند ملت یمن را تحت سلطه خود قرار دهد.» وی با انتقاد شدید از مواضع شورای امنیت سازمان ملل متحد در حمایت از متجاوزان، عنوان کرد: «شورای امنیت نهادی است که نفاق در آن موج می‌زد. این شورا باید حملات سعودی‌ها به مجالس عزا و عروسی یمن را ببیند. آیا اعضای شورای امنیت حملات سعودی‌ها به مراکز پرجمعیت را نمی‌بیند؟»

منبع خبر: شبکۀ العالم

کلید واژه ها: یمن مسلح یمن نیرو مسلح یمن حملات یمنی نیرو نیرو مسلح سعودی ائتلاف


( ۲ )

نظر شما :