وضعیت اوکراین شاهد دیگری بر رفتار آمریکا در تنها گذاشتن متحدانش است

تعداد بازدید:۱۰۷۱
وضعیت اوکراین شاهد دیگری بر رفتار آمریکا در تنها گذاشتن متحدانش است

«سیدهاشم صفی‌الدین»، رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان روز جمعه (۶ اسفند ۱۴۰۰) در سخنانی به تحولات اخیر میان روسیه و اوکراین پرداخت و تأکید کرد: «اتفاقاتی که در کشور اوکراین رخ داده شاهد دیگری بر رفتار واشنگتن در تنها گذاشتن متحدانش است.»

رئیس شورای اجرایی حزب‌الله در مراسمی که به مناسبت بزرگداشت شهید «سیدعباس موسوی»، دبیرکل سابق حزب‌الله در بیروت برگزار شده بود، اظهار داشت: «شرط‌بندی برخی روی حمایت‌های آمریکا در لبنان یک شرط‌بندی از پیش باخته محسوب می‌شود. نجات لبنان و کل منطقه از همۀ فجایع واقعی، با رهایی از سلطه آمریکا ممکن است.» وی در ادامه به درگیری میان روسیه و اوکراین اشاره کرد و گفت: «روشن است که آمریکایی‌ها می‌خواهند داخل روسیه را بی‌ثبات کنند و در عین حال از این کشور می‌خواهند کاری انجام ندهد. آمریکا هر زمانی که منافع خود را در خطر می‌بیند تنها در تلاش برای حفظ این منافع است؛ حتی به قیمت رها کردن کسانی که با آن‌ها همکاری می‌کرد.»

سیدهاشم صفی‌الدین در ادامه ابراز کرد: «امروز اوکراین در این جنگ تنهاست. بعد از اینکه آمریکایی‌ها اوکراین را تحریک کردند و زمانی که مسئله جدی شد، «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا گفت که هرگز در این جنگ نظامی شرکت نمی‌کند. او همچنین به اوکراینی‌ها گفت که روی قطعنامه‌های بین‌المللی و تحریم‌ها علیه روسیه و حمایت‌های تسلیحاتی حساب باز کنید و بروید و مردم خود را در جنگی که هیچ فایده‌ای ندارد به کشتن بدهید.» وی تأکید کرد: «آمریکا این است؛ همان طور که ما آن را می‌شناسیم و چندین بار از وعدۀ خود به متحدانش سرپیچی کرده و آن‌ها را فریب و به سمت آتش فتنه‌ها در لبنان سوق داده و سپس رهایشان کرده است.»

منبع خبر: شبکۀ العالم

کلید واژه ها: آمریکا اوکراین لبنان روسیه حزب الله سیدهاشم صفی‌الدین


نظر شما :