واکسن ایرانی کرونا ‌به ۱۰ کشور صادر می‌شود

واکسن ایرانی کرونا ‌به ۱۰ کشور صادر می‌شود

۲۰ فروردین ۱۴۰۱ | ۱۳:۴۳ کد : ۶۱۴۳ اخبار ملی اخبار اصلی اخبار سلامت
تعداد بازدید:۲۶۰۲
واکسن ایرانی کرونا ‌به ۱۰ کشور صادر می‌شود

دکتر «بهرام عین‌اللهی»، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان روز پنج‌شنبه (۸ فروردین ۱۴۰۱) در حاشیۀ بازدید از پروژه‌های بهداشتی و درمانی فردیس اظهار داشت: «بعد از دوران دفاع مقدس، جنگ تمام نشده است. جنگ نهان بسیاری از مشکلات را برای ما ایجاد کرده و در ظاهر، شاهد خاکریز و ادوات نظامی نیستیم اما در باطن، جنگ اقتصادی علیه ایران وجود دارد.»

وی افزود: «امروز یکی از مهم‌ترین مسائل، پاتک زدن به دشمنان است و در این زمینه باید خودمان را تجهیز کنیم. بهترین راهکار مقابله با جنگ اقتصادی دشمنان، تجهیز کردن خودمان به علم و دانش است. مقام معظم رهبری نیز امسال همچون سال‌های گذشته بر تقویت دانش بنیان‌ها و اشتغال آفرینی تأکید دارند. پاتک امروز ما، رونق تولید و تلاش بیشتر است.»

وزیر بهداشت خاطر نشان کرد: «البرز یکی از قطب‌های اصلی دارویی کشور است و توانسته قدم‌های بسیار اساسی را در این زمینه بردارد. امروز از گروه مپنا بازدید کردیم و پیشرفت دانشمندان ایرانی در عرصه‌های مختلف، قابل افتخار است. بسیاری از ادوات و محصولات پیشرفتۀ دنیا را امروز در کشور می‌توانیم تولید کنیم در شرایطی که سال‌های زیادی در شرایط تحریم بوده‌ایم.» دکتر عین‌اللهی گفت: «در سالگرد ابلاغ سیاست‌های کلی سلامت از سوی مقام معظم رهبری هستیم و با تعدادی از صاحب‌نظران و متخصصان حوزۀ سلامت جلسه‌ای با حضور رئیس‌جمهور داشتیم و مفتخر به پیشرفت‌های حوزه سلامت هستیم.»

وی خاطر نشان کرد: «در این ۷ ماه حدود ۳۸ سفر استانی انجام شده و رئیس‌جمهور نیز ۱۹ سفر استانی داشته است و این سفرها نشان دهندۀ عزم دولت برای آشنایی و حل مشکلات مناطق مختلف کشور است. از اول دولت سعی ما بر این بود که کمتر حرف بزنیم و بیشتر عمل کنیم. در روزهای نخست دولت، روزانه بیش از ۵۰ هزار بیمار کووید -۱۹ شناسایی می‌شدند و بیش از ۷۰۰ نفر فوت می‌کردند که فاجعه انسانی بود اما دولت با قدرت وارد کنترل کرونا شد و واکسیناسیون را به بحث‌های سیاسی و FATF گره نزد و با قدرت، واردات و تزریق واکسن را پیگیری کردیم و امروز ۶ مجموعۀ واکسن‌سازی علیه کرونا در کشور فعال است و صادرات واکسن کرونا را نیز از یکی دو هفته پیش آغاز کرده‌ایم و واکسن ایرانی، فعلاً به ۱۰ کشور آفریقایی صادر خواهد شد.»

وزیر بهداشت تصریح کرد: «یکی از دلایل موفقیت دولت در کنترل کرونا و واکسیناسیون، حضور و مشارکت مردمی بود و تا امروز بیش از ۱۴۷ میلیون دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است. هر طرحی که با مشارکت مردم همراه باشد، حتماً به موفقیت می‌رسد.» دکتر عین‌اللهی تأکید کرد: «توجه به شرکت‌های دانش‌بنیان و تقویت آن‌ها، یکی از ضروریات است. بخش زیادی از صنایع دارویی و تجهیزات پزشکی کشور در البرز مستقر است. با توجه به نیروی انسانی متخصص و متعهدی که در کشور وجود دارد می‌توانیم در تولید دارو و تجهیزات پزشکی به خودکفایی و صادرات برسیم و نیاز به حمایت دارد. در تولید داروهای بایوتکنولوژی، ایران یکی از کشورهای مطرح دنیاست و تولید این داروها توانسته تا حد زیادی، میزان ارزبری را کاهش دهد و به دانشمندان و افراد عاشق در حوزۀ تولید و خودکفایی، این قول را می‌دهیم که فرصت را پیش روی آن‌ها گذاشته و موانع را برطرف می‌کنیم.»

وی خاطر نشان کرد: «همۀ مردم باید تحت پوشش بیمه قرار گیرند و هیچکس نباید بدون پوشش بیمه‌ای باشد که در بودجۀ امسال به این امر توجه شده و جمعیت بین ۶ تا ۹ میلیون نفری که فاقد بیمه هستند، باید زیرپوشش قرار گیرند.» وزیر بهداشت یادآور شد: «شهرستان فردیس در کشور نمایانگر یک بی عدالتی به ویژه در حوزۀ سلامت و درمان است و در سفرهای استانی، چنین وضعیتی را در بین شهرستان‌های کشور ندیده بودم. بلافاصله پس از بازدید امروز از بیمارستان در حال ساخت فردیس، پیگیری‌های لازم را برای تسریع در تکمیل این بیمارستان انجام دادم و بودجۀ خوبی در این سفر برای تکمیل این بیمارستان در نظر گرفته شده و امیدواریم در مدت کوتاهی، این بیمارستان را تجهیز و افتتاح کنیم.»

منبع خبر: ایرنا

کلید واژه ها: کشور تولید دولت واکسن کرونا سلامت


( ۲ )

نظر شما :