آزادسازی دارایی‌های مسدودشده ایران ارتباطی به آمریکا ندارد

آزادسازی دارایی‌های مسدودشده ایران ارتباطی به آمریکا ندارد

۳۰ فروردین ۱۴۰۱ | ۰۷:۵۳ کد : ۶۲۴۴ اخبار بین المللی اخبار اصلی اخبار اقتصادی
تعداد بازدید:۱۱۸۳
آزادسازی دارایی‌های مسدودشده ایران ارتباطی به آمریکا ندارد

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه (۲۹ فروردین ۱۴۰۱) در نشست خبری هفتگی با اصحاب رسانه، درباره مسائل سیاست خارجی کشورمان توضیحاتی را ارائه کرد.

خطیب زاده در ابتدا در خصوص موضوعات باقی مانده در وین؛ گفت: موضوعات باقیمانده در گفت‌وگوهای وین برای همه به صورت روشن گفته شده است. در طی ۱۱ ماه مذاکرات همواره گفتیم تا زمانی که درباره همه چیز توافق نشود درباره هیچ چیز توافق نمی‌شود. موضوعاتی باقیمانده که به محض اینکه تمام شود می‌توانیم بگوییم کل متن توافق شده است، تا آن روز هم هر بخشی از این متن امکان بالا و پایین شدن دارد.

وی در خصوص اظهارات ند پرایس مبنی بر آزادسازی منابع مسدود شده ایران؛ گفت: آزادسازی منابع ایران و بازگشت پول‌هایی که از صادرات کالا و خدمات از ایران به کشورهای دیگر انجام شده ربطی به هیچ کشور ثالثی ندارد و اینکه رژیم آمریکا امروز تلاش می‌کند که درباره هر موضوع مربوط به ایران مداخله کند، نشان می‌دهد تا چه حد با ادعاهای دولت بایدن فاصله دارد. آنچه ما انجام می‌دهیم در چارچوب منافع قطعی مردم ایران است. تلاش می کنیم پول هرآنچه صادر می کنیم، برگردانیم کما اینکه تا به امروز انجام دادیم.

سفری انجام شد و هیأتی آمد و درباره آزادسازی بخشی از منابع ایران توافقاتی انجام شد و نه به آمریکا مرتبط است و نه اجازه می‌دهیم آمریکا به جزییات آن ورود کند.

خطیب زاده درخصوص ادعای یکی از رسانه‌های آمریکایی مبنی بر اینکه درخواست تضمین از ایران برای چشم پوشی از انتقام خون سردار سلیمانی؛ گفت: اصل اساسی در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران بعد از ترور بزدلانه سردار رشید ایران و اسلام شکل گرفت که اقدام صورت گرفته توسط مسببان، عاملان و مشاوران این عمل بزدلانه بی کیفر نخواهد ماند. این یک اصل قطعی در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است که این افراد باید به پیشگاه عدالت آورده شوند.

منبع خبر: خبرگزاری تسنیم

کلید واژه ها: ایران اسلامی ایران جمهوری اسلامی ایران انجام خارجی سیاست خارجی سیاست خطیب خطیب زاده آمریکا


نظر شما :