ساخت رزم‌ناو سنگین و ناوگان ۱۱ فروندی در دستور کار است

ساخت رزم‌ناو سنگین و ناوگان ۱۱ فروندی در دستور کار است

۰۳ خرداد ۱۴۰۱ | ۰۸:۱۸ کد : ۶۴۷۸ اخبار راهبردی اخبار دفاعی اخبار ملی
تعداد بازدید:۱۳۴۸
ساخت رزم‌ناو سنگین و ناوگان ۱۱ فروندی در دستور کار است

امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش در نشست تخصصی مأموریت‌های این نیرو که در پژوهشکده علوم و معارف دفاع مقدس شهید حاج قاسم سلیمانی با حضور سردارسرلشکر سید رحیم صفوی مشاور عالی فرماندهی کل قوا، امیر سرتیپ بقایی فرمانده اسبق نیروی هوایی ارتش و سردار عبدالله عراقی رئیس پژوهشکده دفاع مقدس ستاد کل نیروهای مسلح، برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهدای عملیات بیت‌المقدس و آزادسازی خرمشهر، اظهار داشت: انقلاب اسلامی تا به امروز تهدیدات مختلفی را پشت سر گذاشته که این اتفاقات در دل خود تجارب گرانقدری را برای ما به همراه داشته است؛ به شکلی که به عنوان مثال در حوزه دریایی ما از توان مأموریتی در یک منطقه محدود، امروز به جایی رسیده‌ایم که هیچ نقطه‌ای از آب‌های آزاد جهان نیست که به آن دسترسی نداشته باشیم.
وی افزود: اینکه ما به هر نقطه‌ای که آب هست می‌توانیم دسترسی داشته باشیم، این یعنی عمق راهبردی ما افزایش چشمگیری داشته است، از لحاظ راهبردی بودن نیز همانگونه که مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) فرمودند نیروی دریایی یک نیروی راهبردی است که در لبه دفاعی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران قرار دارد.
فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به اقدامات نیروی دریایی ارتش در سواحل مکران، گفت: نیروی دریایی عامل پیشرفت سواحل مکران است که با استقرار در این منطقه توانسته است کارهای بزرگی انجام دهد.
امیر دریادار ایرانی تصریح کرد: نیروی دریایی ارتش با تمام توان آماده انجام مأموریت‌های محوله است که در صورت صلاحدید آماده نقش‌آفرینی است، وقتی ناوگروه ما می‌تواند در آب‌های آزاد حضور یابد و امنیت خطوط مواصلاتی دریایی را تأمین کند، این نشانه توان و اقتدار دریایی جمهور اسلامی ایران است.
وی ایجاد امنیت دریایی، توسعه سواحل مکران و فرهنگ‌سازی دریایی را از دیگر مأموریت‌های نیروی دریایی راهبردی ارتش دانست و گفت: امروز انجام آموزش‌ها در داخل صورت می‌گیرد و تمامی تجهیزات در داخل کشورمان تولید می‌شود.
فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: نیروی دریایی توجه ویژه‌ای به نخبگان و استفاده از ظرفیت‌های گسترده شرکت‌های دانش‌بنیان دارد و بر اساس نقشه راهی که فرماندهی معظم کل قوا ترسیم کرده‌اند، امروز ساخت رزم‌ناوهای سنگین را در دستور کار داریم.
امیر دریادار ایرانی تصریح کرد: محدود فعالیت ما تا محدوده مدار ۱۰ درجه شمالی است و اسکورت کشتی‌های تجاری و نفتکش‌ها را تا دریای سرخ و تنگه هرمز انجام می‌دهیم و در این مناطق حضور داریم.
وی گفت: تشکیل ناودسته‌های پهپادی، ناو اطلاعاتی، ناوهای جنگالی و سایبری و ارتقای توان رزمی و نوسازی و تحرک با ارتقا سرعت و همچنین ساخت ناوگان ۱۱ فروندی از جمله برنامه‌ها برای افزایش توان عملیات نیروی دریایی ارتش است.

منبع خبر: پایگاه اطلاع رسانی ارتش جمهوری اسلامی ایران

کلید واژه ها: دریایی نیروی دریایی فرمانده نیروی دریایی دریایی ارتش نیروی فرمانده نیروی نیروی دریایی ارتش ارتش فرمانده نیروی دریایی ارتش توان


( ۲ )

نظر شما :