بازدید بنیاد مطالعات راهبردی و بین المللی اسپانیا از دانشگاه عالی دفاع ملی

بازدید بنیاد مطالعات راهبردی و بین المللی اسپانیا از دانشگاه عالی دفاع ملی

۰۸ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۰:۵۶ کد : ۶۵۰۵ اخبار دانشگاه اخبار اصلی
تعداد بازدید:۱۵۹۳
بازدید بنیاد مطالعات راهبردی  و بین المللی اسپانیا از دانشگاه عالی دفاع ملی

به گزارش مرکز ارتباطات و امور بین الملل دانشگاه عالی دفاع ملی و تحقیقات راهبردی روز شنبه (۷ اردیبهشت ۱۴۰۱) اعضای منتخب بنیاد مطالعات راهبردی و بین‌المللی اسپانیا ( www.fesei.org ) به سرپرستی آقای (میگل آلوارز مورنو) Miguel Álvarez de Eulate Moreno رئیس این بنیاد و اندیشکده با هماهنگی نماینده سفارت جمهوری اسلامی ایران در مادرید از ساعت ۱۵:۰۰ الی ۱۷:۳۰ از محل دانشگاه بازدید نمودند.

در ابتدای مراسم جانشین محترم رئیس دانشگاه مراتب خوشامد گویی و استقبال از این هیئت را ابراز داشته و میهمانان به محل همایش های دانشگاه راهنمایی شدند. ریاست محترم دانشگاه سردار دکتر اسماعیل احمدی مقدم نیز در خصوص چگونگی روند شکل گیری انقلاب اسلامی، رشد روز افزون علوم و مطالعات راهبردی و جهت دهی ارزش های انقلاب اسلامی که حاصل آن تشکیل یک مکان علمی پژوهشی با ارزش، تحت عنوان دانشگاه عالی دفاع ملی بود، مطالبی را بیان فرمودند. ایشان همچنین درباره تحولات منطقه ای از جمله درگیری های دو کشور روسیه و اوکران سخن گفتند.

در ادامه آقای مورنو رئیس بنیاد مطالعات راهبردی و بین المللی اسپانیا نیز نسبت به معرفی بنیاد مذکور و نحوه شکل گیری، اهداف و دورنمای راهبردی بنیاد و همچنین گزارشی در خصوص دیدگاه های خود در مورد مسائل منطقه توضیحاتی ارائه نمودند.

در ادامه این دیدار سردار ریاست محترم دانشگاه به سوالات دانشجویان، اساتید و میهمانان پاسخ دادند.

پس از پایان مراسم سخنرانی به رسم یادبود از طرف دانشگاه به مهمانان هدایایی اهدا گردید.

شایان ذکر است هیئت یاد شده در ادامه بازدید خود از دانشگاه از محل کتابخانه و مرکز اطلاع رسانی دانشگاه و همچنین کلاس مطالعات گروهی دوره ۱۶ مدیریت نظامی به سرپرستی امیر دریادار حبیب الله سیاری در دانشکده دفاع ملی شرکت نمودند و در نهایت با بدرقه جانشین محترم دانشگاه مراسم پایان یافت.

بنیاد مطالعات راهبردی و بین‌المللی اسپانیا یک موسسه غیرانتفاعی و مستقل است که با هدف تقویت فرهنگ دفاعی و امنیتی اسپانیا در سال ۲۰۰۸ تاسیس شده و به موجب مصوبه ۲۲ جولای سال ۲۰۱۳ وزارت آموزش و فرهنگ اسپانیا نیز به عنوان یک نهاد در خدمت منافع عمومی کشور اسپانیا به رسمیت شناخته شد.

این بنیاد فعالیت‌های متنوعی در حوزه روابط بین‌الملل انجام می‌دهد و همکاری بسیار نزدیکی با نهادهای مختلف اسپانیا از جمله وزارت امور خارجه، موسسه مطالعات راهبردی اسپانیا (وابسته به مرکز عالی مطالعات دفاع ملی اسپانیا وزارت دفاع)، وزارت آموزش و دانشگا‌های این کشور دارد. برگزاری سمینارهای موضوعی و انجام پژوهش در حوزه‌های بین‌المللی و ژئواستراتژیک از جمله دیگر برنامه‌های این بنیاد به شمار می‌روند.

بنیاد همچنین به صورت مشخص یک دوره کارشناسی ارشد دیپلماسی و روابط بین‌الملل نیز برگزار می‌نماید که در پایان آن، مدرک رسمی کارشناسی ارشد از طرف دانشگاه Abat Oliba CEU بارسلونا (بنابر موافقت نامه موجود بین بنیاد و این دانشگاه) برای فارغ‌التحصیلان صادر می‌شود.

منبع خبر: مرکز ارتباطات و امور بین الملل دانشگاه

کلید واژه ها: دانشگاه محترم دانشگاه بنیاد بنیاد مطالعات بنیاد مطالعات راهبردی بنیاد مطالعات راهبردی المللی اسپانیا المللی اسپانیا مطالعات راهبردی المللی اسپانیا راهبردی المللی اسپانیا


نظر شما :