بازدید وابستگان نظامی خارجی مقیم تهران از دانشگاه عالی دفاع ملی

۲۲ آبان ۱۴۰۱ | ۰۷:۴۰ کد : ۶۶۰۰ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۵۱۶
وابستگان نظامی خارجی ۳۵ کشور مقیم تهران روز دوشنبه ۱۴۰۱/۰۸/۱۶ به دعوت رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی از این دانشگاه بازدید کردند.
بازدید وابستگان نظامی خارجی مقیم تهران از دانشگاه عالی دفاع ملی

وابستگان نظامی خارجی ۳۵ کشور مقیم تهران روز دوشنبه ۱۴۰۱/۰۸/۱۶ به دعوت رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی از این دانشگاه بازدید کردند. در این بازدید که با تلاوتی چند از آیات قرآن کریم آغاز شد، رئیس دانشگاه دفاع ملی ضمن خوشامدگویی به وابستگان نظامی، با اشاره به تحولات جدید جهانی که منجر به ایجاد نظم جدید بین المللی گردیده، ضرورت توجه به کانون های علمی پژوهشی که نقشی اثرگذار در پیش بینی روندها و شکل گیری نظم و نظام های جدید در آینده را دارند اشاره نموده و در ادامه به بیان تاریخچه دانشگاه عالی دفاع ملی و نقش و ساختار این دانشگاه در نیروهای مسلح ج.ا.ا پرداخت. در ادامه مراسم، معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی و همچنین معاون پژوهش دانشگاه دفاع ملی در خصوص برنامه ها و اهداف آتی دانشگاه که شامل پذیرش دانشجویان خارجی از کشورهای دوست، هم‌سو و بیطرف در دانشکده پیامبراعظم (ص) می گردد مطالبی را ارائه نمودند و همچنین به محورهای اصلی همایش بین‌المللی هندسه نظم جدید جهانی که قرار است اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۲ به میزبانی دانشگاه عالی دفاع ملی در تهران برگزار گردد پرداخته و توضیحات کافی را در این خصوص ارائه نمودند و از وابستگان نظامی شرکت کننده در این مراسم دعوت به عمل آورند تا نسبت به اطلاع رسانی مکان، زمان و نحوه برگزاری این همایش به مراکز مطالعاتی و اندیشکده‌های پژوهشی کشورهای متبوع خود اقدام نمایند.

در پایان مراسم، ارشد وابستگان نظامی با اشاره به این مطلب که جمهوری اسلامی ایران علاوه بر تلاش برای تامین امنیت خود، به امنیت کشورهای همسایه و همجوار و منطقه ای نیز اهمیت می دهد از فرصت به وجود آمده جهت بازدید از دانشگاه تقدیر و تشکر به عمل آورد.

این مراسم با تبادل نشان بین دانشگاه عالی دفاع ملی و انجمن وابستگان نظامی مقیم تهران به پایان رسید و وابستگان نظامی قبل از خروج، از دانشکده های دفاع، امنیت و مدیریت راهبردی و همچنین کتابخانه مرکزی دانشگاه بازدید به عمل آورده و در یکی از جلسات مطالعات گروهی دانشگاه نیز مشارکت نمودند.

کلید واژه ها: دانشگاه عالی دفاع ملی عالی دفاع دفاع ملی وابستگان نظامی


( ۴ )

نظر شما :