معرفی رده های موفق تر دانشگاه عالی دفاع ملی در جشنواره مالک اشتر

۳۱ خرداد ۱۴۰۲ | ۱۴:۰۵ کد : ۶۷۲۳ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۶۴۷
صبح روز سه شنبه مورخه ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ اولین جشنواره معرفی رده های موفق تر دانشگاه عالی دفاع ملی در همایشی با عنوان «مالک اشتر» به همت معاونت طرح، برنامه و بودجه که مسئولیت اشراف کلی این دانشگاه را برعهده دارد، در سالن همایش شهید آبشناسان دانشگاه برگزار شد.
معرفی رده های موفق تر دانشگاه عالی دفاع ملی در جشنواره مالک اشتر

به گزارش مرکز ارتباطات و روابط بین الملل دانشگاه عالی دفاع ملی، صبح روز سه شنبه مورخه ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ اولین جشنواره معرفی رده های موفق تر دانشگاه عالی دفاع ملی در همایشی با عنوان «مالک اشتر» به همت معاونت طرح، برنامه و بودجه که مسئولیت اشراف کلی این دانشگاه را برعهده دارد، در سالن همایش شهید آبشناسان دانشگاه برگزار شد.

دکتر محسن اسماعیلی استاد حوزه و دانشگاه و عضو مجلس خبرگان رهبری به عنوان یکی از سخنرانان این مراسم با اشاره به فرا رسیدن «ایام معلومات»، ایامی که در قرآن بر آن تاکید شده، از قول پیامبر گرامی اسلام (ص) اشاره کردند: هیچ زمانی بهتر از این زمان برای انجام کار نیک وجود ندارد و این روزها بهترین ایام برای عمل صالح است. وی در ادامه، به برگزیدگان این جشنواره تبریک گفته و تاکید کرد جشنواره انتخاب، برای کسانی است که نسبت به دیگران، که آنها هم خوب بوده اند، عملکرد بهتری داشته اند. دکتر محسن اسماعیلی این اقدام دانشگاه را تمجید و تاکید نمود این کار بسیار پسندیده ای است و دقیقاً با سنت الهی منطبق و سازگار است. عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه افزود: اِشراف خدا بر عالم هستی، ما را به شگفتی می اندازد، چرا که در بارگاه باریتعالی چیزی از قلم نمی افتد.

سردار سرتیپ دکتر محمود تشکری دبیر اشراف کلی دفتر فرماندهی معظم کل قوا دیگر سخنران این مراسم بود که ضمن تقدیر و تشکر از رییس دانشگاه عالی دفاع ملی بابت تلاش های صورت گرفته، با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در موضوع سرمایه انسانی و همچنین موضوع جشنواره مالک اشتر و توجه به تربیت کادر انسانی و پرورش نیروهای جوان و بااستعداد بیان داشت: حوزه کار اشراف، حوزه سرمایه انسانی است و عمدتاً کار ارزیابی عملکرد رده ها را در آن انجام می دهیم و برای آنها وزن گذاری می کنیم و زمانی که کار شایسته ای انجام می گیرد همه را با همان شاخص و همان وزن اندازه می گیریم. وی ادامه داد: ستادکل نیروهای مسلح، ۲۱ سازمان و رده را ارزیابی می کند و نیروهای آجا، سپاه، انتظامی ودجا و عقیدتی ها و … آنها هم به همین ترتیب تا رده های پایین در ۴ رده انجام می دهند و گزارش ها از پایین ساخته می شود، پرسشنامه ها، شاخص ها و مولفه هایی که بالا می آید و ما اینها را با ساز و کاری ارزیابی و تقدیم فرمانده معظم کل قوا می کنیم و هر سال هم بر مبنای عملکرد رده ها و میزان رشدی که انجام داده اند، در هر موضوع یک رده را به عنوان رده ی موفق تر انتخاب می کنیم.

دبیر اشراف کلی دفتر فرماندهی معظم کل قوا تاکید کرد انتظار فرمانده معظم کل قوا این است که فرماندهان و مسئولین در امر مهم اشراف کلی فرماندهی، با جدیت و اهتمام کامل و به طور عملی وارد گردیده و اشراف خود را بر مجموعه تحت مسئولیت و فرماندهی افزایش دهند. وی در ادامه، توسعه فرهنگ شایسته سالاری، معرفی سازمان ها، فرماندهان و مدیران رشد یافته و موفق تر نیروهای مسلح را مبتنی بر رصد و پایش عملکرد و وضعیت آنها و شتاب دادن به حرکت سایر سازمان های نیروهای مسلح دانست.

در بخش پایانی مراسم، سردار سرتیپ دکتر احمدی مقدم رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی، ضمن خیر مقدم به مدعوین و حاضرین و همچنین تبریک حلول ماه ذی الحجه و سالروز ازدواج امام علی (ع) و حضرت فاطمه سلام الله علیها مقدمه سخنان خود را با فرمایش امیرالمومنین علی (ع) آغاز نمود که فرمود: چه مقصد با عزمتی، چه راه طولانی و چه سفر به دوردستی، اما با توشه اندک» و این موجب تاسف است، اگر برای این مقصد مهم توشه راه نداشته باشیم. رییس دانشگاه عالی دفاع ملی، توشه راه را، همان تقوای الهی دانست و بیان داشت بایستی توجه خود را به این دنیا کم کنیم و فرصت ها را از دست ندهیم.

دکتر اسماعیل احمدی مقدم با تبریک به منتخبین و برگزیدگان همایش مالک اشتر ادامه داد: خدا ناظر بر اعمال همه ما است و محاسبه آن دنیا هم هست، نامه اعمال آخرت را که به انسان می دهند همه چیز در آن نوشته شده است و باید خود انسان از اعمالش راضی باشد. لذا ما در این همایش با ملاک های ظاهری انتخاب کرده ایم و ممکن است این رای جامعیت نداشته باشد ولیکن اگر می شد دوست داشتیم همه را مورد تشویق قرار دهیم.

رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی در ادامه اضافه کرد: در فرایند مدیریت راهبردی، طرح ریزی راهبردی، اجرای راهبردی و ارزیابی راهبردی وجود دارد لیکن ارزیابی راهبردی منجر به توسعه می شود. وی ادامه داد: اجرای راهبردی چند رکن دارد که عبارتند از: تعیین اولویت ها، تخصیص منابع، تخصیص ساختار و در نهایت و مهمترین آن، انتصاب است. اگر تمام ابزار عالم را به انسانی ناشایست بدهیم او آنها را ضایع می کند. لذا هدف این جشنواره این است تا زیست بومی را با یک مسابقه همگانی، کادر سازی کند و کادری در تراز انقلاب اسلامی پرورش بدهد.

در ابتدای این مراسم، دکتر میثم فرزین رییس اشراف دانشگاه عالی دفاع ملی به بیان اهداف برگزاری این همایش اشاره و در بیان شکل گیری روند این همایش و ارزیابی های به عمل آمده توضیحاتی را ارائه نمود.

در خاتمه این مراسم، از ۲۱ نفر از رده های موفق تر دانشگاه عالی دفاع ملی، با اهدای لوح تقدیر و تندیس تجلیل به عمل آمد.

کلید واژه ها: دانشگاه دانشگاه عالی دانشگاه عالی دفاع دانشگاه عالی دفاع ملی رده عالی عالی دفاع عالی دفاع ملی دفاع دفاع ملی


( ۷ )

نظر شما :