امضای تفاهم‌نامه دانشگاه عالی دفاع ملی با بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای

۲۵ مرداد ۱۴۰۲ | ۱۳:۴۰ کد : ۶۷۴۸ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۷۲۸
روز سه‌شنبه مورخه ۱۴۰۲/۰۵/۲۴هیئتی متشکل از معاونین و مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای به دعوت پژوهشکده آماد، فناوری‌های دفاعی و پدافند غیرعامل با رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی دیدار و در مورد ظرفیت‌های همکاری موجود دو طرف در زمینه‌های علمی، پژوهشی و آموزشی تبادل نظر نمودند.
امضای تفاهم‌نامه دانشگاه عالی دفاع ملی با بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای

روز سه‌شنبه مورخه ۲۴/‏۰۵/‏۱۴۰۲‬ هیئتی متشکل از معاونین و مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای به دعوت پژوهشکده آماد، فناوری‌های دفاعی و پدافند غیرعامل با رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی دیدار و در مورد ظرفیت‌های همکاری موجود دو طرف در زمینه‌های علمی، پژوهشی و آموزشی تبادل نظر نمودند.

در ابتدای جلسه یک مدل بومی نرم‌افزار بازی راهبردی توسط پژوهشکده آماد، فناوری‌های دفاعی و پدافند غیرعامل ارائه گردید. سپس مدیرعامل محترم بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای به حجم بالای بازیگران بازی‌های موبایلی در کشور و نقش‌بازی‌ها بر نگرش، انتظارات و تنوع‌طلبی بازیگران اشاره و نقش‌بازی‌های جدی در حوزه‌های مختلف آموزش، سلامت، پزشکی، گردشگری و… را بیان کردند. همچنین ایشان سهم مطالعات و پژوهش‌های آکادمیک کشور در حوزه بازی‌های دیجیتال را چشمگیر بر شماری و اشاره کردند که ایران بر اساس رتبه‌بندی پایگاه علمی Web of Science رتبه هجدهم تولید علم دنیا را در این حوزه کسب کرده است.

در ادامه در خصوص همکاری در طراحی و اجرای طرح‌های تحقیقاتی مشترک، تهیه و تنظیم اسناد سیاستی در زمینه بازی‌های رایانه‌ای کشور، طراحی و توسعة سامانه‌های بازی راهبردی، برنامه‌ریزی و طراحی کلان در زمینه بازی‌ها در ابعاد مختلف آموزشی، راه‌اندازی هسته‌های مطالعاتی مشترک، همکاری علمی در شورای تحول هوشمندانه راهبردی لجستیک نیروهای مسلح، همکاری در فعال‌سازی دبیرخانه‌های ملی و بین‌المللی در موضوعات موردعلاقه دو طرف، ارائه مشاوره در زمینة موضوعات موردنیاز طرفین، طراحی و برگزاری، نمایشگاه‌ها، همایش‌ها و نشست‌های مشترک در سطح ملی و بین‌المللی بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

در پایان این دیدار، تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه عالی دفاع ملی و بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با هدف توسعه و بهره‌برداری از ظرفیت‌های علمی، پژوهشی و آموزشی کشور جهت رفع نیازهای نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به امضای رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی و مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای رسید.

کلید واژه ها: بازی ملی بازی بنیاد ملی بازی بازی رایانه ملی بنیاد ملی دفاع ملی عالی دفاع ملی دانشگاه عالی دفاع ملی ملی بازی رایانه


( ۱ )

نظر شما :