پیام سردار اسماعیل احمدی مقدم به مناسبت هفته دفاع مقدس

۳۱ شهریور ۱۴۰۲ | ۱۱:۱۰ کد : ۶۷۹۶ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۶۸۲
پیام سردار اسماعیل احمدی مقدم به مناسبت هفته دفاع مقدس

به گزارش مرکز ارتباطات و روابط بین الملل دانشگاه عالی دفاع ملی سردار اسماعیل احمدی مقدم به مناسبت هفته دفاع مقدس پیامی به شرح زیر صادر نمودند.

بسم الله الرحمن الرحیم

والَّذین جاهدُو فِینا لَنهدیَنَّهم سُبُلنَا وَ اِن اللََّه لَمَعَ المُحسِنِین

فرا رسیدن هفته دفاع مقدس که سالگرد گشوده شدن درهای آسمان بر پرندگان شیدای شهادت است، موعد پاس داشت اُسوه های دلاوری و حق طلبی شهدایی همچون شهید سردار سپهبد قاسم سلیمانی، شهید سپهبد صیاد شیرازی، متوسلیان، همت ها، باکری ها، و هزاران شهید گلگون کفن این مرز و بوم است که شجاعت و ایثار عارفانه را معنا نمودند، هفته دفاع مقدس یادآور جبهه های نبرد حق علیه باطل است که به تعبیر امام راحل مان دانشگاه انسان پروری بود که امتحان ورودی اش صداقت و اخلاص و درسش ایثار و شهادت بود.

هفته دفاع مقدس مجال ارج نهادن بر روزهای باشکوه عشق و ایمان همه پدران، مادران، همسران و فرزندان شهدایی است که صبورانه، جانانه و در کمال اخلاص در فراق عزیزان شهیدشان بی هیچ منتی صبر و مقاومت پیشه کردند و دل در گرو خداوند سبحان قرار داده تا قدم هایشان همیشه استوار بماند.

این ایام مشحون و مملو از پیام ها و خاطرات نابی است که هرگز فراموش نخواهد شد و بر تاریخ سراسر افتخار این مرز و بوم و بر لوح قلب جوانان ما حک شده است و انشاالله چون چراغی نورانی، روشنی بخش مسیر حرکت جامعه در تحقق تمدن نوین اسلامی خواهد بود.

همزمانی بهار علم و دانش و شروع سال جدید تحصیلی با هفته شکوهمند دفاع مقدس نیز تقارنی نیکوست که فضای علم و دانش و دانشگاه را با عطر شهیدان و خاطره جانفشانی آنان متبرک می سازد.

بدون شک نشر و ترویج ارزش های دفاع مقدس در گام دوم انقلاب طبق منویات مقام معظم رهبری از مهمترین ضروریات جامعه به ویژه برای تقویت اراده جوانان و نوجوانان جهت مقابله با جنگ نرم که از سوی معاندان نظام مقدس ج.ا.ا طراحی شده به شمار می رود.

و باید به گونه ای برنامه ریزی شود تا فرهنگ ایثار و شهادت بیش از گذشته در بین نسل امروز نهادینه گردد.

اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره رشادت ها و دلاور مردی های تمامی شهیدان گرانقدر رزمندگان، ایثارگران, جانبازان و آزادگان سرافراز، آغاز هفته دفاع مقدس و سال تحصیلی را به جامعه دانشگاهی و دانشجویان عزیز دانشگاه عالی دفاع ملی تبریک عرض نموده، سربلندی ایران اسلامی و موفقیت های علمی و معنوی جامعه دانشگاهی را در پرتو منویات رهبر عظیم الشأن انقلاب و فرماندهی معظم کل قوا حضرت آیت الله خامنه ای مد ظله العالی از درگاه خداوند متعال خواستارم.

سرتیپ پاسدار دکتر اسماعیل احمدی مقدم

رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی

کلید واژه ها: دفاع هفته دفاع عالی دفاع دانشگاه عالی دفاع دفاع مقدس دفاع ملی مقدس هفته دفاع مقدس هفته دانشگاه


نظر شما :