روحیات الهی داشتن، سلحشور بودن و شهادت طلبی روحیه کارکنان ناوگروه نداجا برای سفر به دور دنیا

۳۰ آبان ۱۴۰۲ | ۱۰:۲۳ کد : ۶۸۴۴ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۴۰۰
روحیات الهی داشتن، سلحشور بودن و شهادت طلبی روحیه کارکنان ناوگروه نداجا برای سفر به دور دنیا

به گزارش مرکز ارتباطات و روابط بینالملل دانشگاه عالی دفاع ملی، دریادار شهرام ایرانی، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور در جلسه جهاد تبیین که در سالن آبشناسان این دانشگاه برگزار گردید، با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در بیانات حکیمانه خود، نیروی دریایی ارتش را یک نیروی راهبردی خطاب کردند، گفت: بایستی به نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به چشم یک نیروی راهبردی نگریسته شود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش ادامه داد: ماموریت سفر به دور دنیا در سال ۱۴۰۱ رقم خورد و این ماموریت مهم در سال ۱۴۰۲ با موفقیت به پایان رسید و این حرکت جهادین، ماموریتی بود که در راستای منویات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) و همچنین و یک کار علمی در شأن مردم ایران بود.

وی ادامه داد: ما توانستیم با ناوشکن دنا که آخرین دستاورد صنعت دفاعی ما بود در دریاها و اقیانوسهای خشن حضور قدرتمندی داشته باشیم؛ البته در این مسیر با مشکلاتی مواجه بودیم که مهم‌ترین آن عدم برخورداری از چنین تجربهای در گذشته در داخل کشور بود.

دریادار ایرانی اظهار داشت: خیلیها سعی داشتند در آغاز، ما را از انجام این مأموریت منصرف کنند، اما ما بیشتر فکر کردیم و بحمدلله به لطف برخورداری از روحیات الهی، سلحشور بودن و شهادت طلبی کارکنان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، توانستیم این افتخار را برای کشور به ارمغان بیاوریم؛ و باید اضافه کنم که «پایداری» و «ماندگاری» دو اصل مهم برای ما بود و ما خودمان را آماده کرده بودیم تا یک سال بدون نیاز به هیچ ساحلی در دریا بمانیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به این موضوع که کشورهای خارجی همواره در تلاش بودند مانع حضور ایران در دریاهای آزاد شوند بیان داشت: ما فقط تحریمها را دور نمیزنیم؛ هرجا که لازم باشد دور میزنیم و پشت سر دشمن سر در میآوریم.

دریادار ایرانی با تاکید بر این موضوع که دشمنانی که نمی‌خواستند این مأموریت با موفقیت انجام شود، با استفاده از سرویس‌های جاسوسی خود تمام تلاش خود را کردند تا مانع پیشبرد این ماموریت شوند، گفت: برای انجام این ماموریت ما مسیر غیرمتعارفی را انتخاب کردیم که هرگز به فکر دشمنان ما نیز نمی‌رسید و عبور از این مسیر سخت تنها با تحقیقات علمی جوانان نخبه ما و تجهیزات تمام ایرانی میسر شد.

کلید واژه ها: نیروی فرمانده نیروی نیروی دریایی نیروی دریایی ارتش نیروی دریایی ارتش جمهوری ارتش دریایی ارتش فرمانده نیروی دریایی ارتش ارتش جمهوری ارتش جمهوری اسلامی


نظر شما :