بازدید هیئت دانشگاه دفاع ملی چین از دانشگاه عالی دفاع ملی

۱۶ دی ۱۴۰۲ | ۲۱:۴۸ کد : ۶۹۲۲ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۸۲۹
بازدید هیئت دانشگاه دفاع ملی چین از دانشگاه عالی دفاع ملی

روز شنبه ۱۶ دی ماه ۱۴۰۲ هیئتی متشکل از اساتید و محققین دانشگاه دفاع ملی چین به سرپرستی رئیس دانشکده دفاع این دانشگاه از دانشگاه عالی دفاع ملی بازدید کردند.

هیئت اعزامی از دانشگاه دفاع ملی چین با حضور در دانشگاه عالی دفاع ملی با جانشین و رؤسای دانشکده های این دانشگاه ملاقات نموده و از نزدیک با فعالیت های آموزشی، پژوهشی و بین المللی دانشگاه عالی دفاع ملی به ویژه در زمینه جذب دانشجوی خارجی آشنا شدند.

در جلسه مشترکی که با حضور اعضای هیئت اعزامی از دانشگاه دفاع ملی چین و مقامات، مسئولین، اساتید و پژوهشگران دانشگاه عالی دفاع ملی برگزار گردید، امیر سرتیپ دوم بوالحسنی جانشین دانشگاه ضمن عرض خیرمقدم به هیئت چینی، از پیام تسلیت و اظهار همدردی رئیس جمهور آن کشور به مناسبت به شهادت رسیدن تعدادی از هم وطنان مان در حادثه تروریستی که در مراسم سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی در کرمان به وقوع پیوست تشکر کردند و در ادامه اظهارات خود به روابط بسیار خوب دو کشور در حوزه های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، و دفاعی و همچنین مواضع بسیار خوب چین در حمایت از ج.ا.ایران اشاره کرده و افزودند که بایستی تلاش شود تا این روابط در حوزه آکادمیک نیز همسطح دیگر حوزه ها ارتقاء و افزایش یابد. جانشین دانشگاه عالی دفاع ملی در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت های بین المللی دانشگاه در زمینه جذب دانشجویان خارجی اشاره کرده و اعلام داشتند که از سال ۱۴۰۱ این دانشگاه فعالیت آموزشی خود را برای جذب و تربیت دانشجویان خارجی در مقطع دکترا آغاز نموده و امیدوار است تا در سال آینده از کشور دوست چین هم دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل شود. سرهنگ ارشد تای جین‌سونگ رئیس هیئت اعزامی از دانشگاه دفاع ملی چین ضمن تشکر از مهمان نوازی بسیار گرمی که از سوی دانشگاه از این هیئت به عمل آمده، اهداف این هیئت را از سفر به ایران در سه بخش برشماری کردند که عبارت است از: افزایش روابط نظامی و تقویت دیپلماسی دفاعی همپای دیگر بخش های همکاری میان دو کشور ایران و چین، دوم، تلاش برای آموختن و فراگرفتن از یکدیگر و سوم، ارتقای روابط آکادمیک میان دو دانشگاه و دانشکده های مختلف با یکدیگر. رئیس هیئت چینی در ادامه با ابراز امیدواری از اینکه در سال تحصیلی آینده حداقل یک نفر دانشجو از کشور چین در دانشگاه عالی دفاع ملی مشغول به تحصیل گردد اضافه نمود: ما امروز متوجه شدیم که دانشگاه عالی دفاع ملی نقش بسیار زیادی در نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران دارد و لذا این ضرورت ایجاد می شود تا دو کشور برای تقویت همکاری های آکادمیک و علمی خود روابط میان دو دانشگاه را بیش از پیش تقویت کنند و این موضوع را حتماً به اطلاع مقامات عالیرتبه دانشگاه دفاع ملی چین خواهم رساند. سرهنگ ارشد هیئت اعزامی از دانشگاه دفاع ملی چین اضافه نمود: رهبران دو کشور مسیر را برای آینده روابط دو طرف ترسیم کرده اند و ما بایستی با استفاده از این نقشه راه، تلاش کنیم تا آن را اجرایی کنیم. در این دیدار، هیئت چینی در خصوص سیاست های دفاعی چین در عرصه جدید مطالبی را ارائه نمود و در مقابل پژوهشکده های امنیت و دفاع دانشگاه عالی دفاع ملی نیز مطالبی را در خصوص جایگاه جمهوری اسلامی ایران در هندسه جدید قدرت و همچنین تحولات اخیر اوکراین و تأثیرات آن بر شرایط جدید منطقه را به هیئت چینی ارائه نمودند. در پایان این بازدید، سردار سرتیپ دکتر اسماعیل احمدی مقدم رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی با اعضای هیئت اعزامی از دانشگاه دفاع ملی چین ملاقات نموده و در خصوص تحولات اخیر منطقه و نقش جمهوری اسلامی ایران و چین در شرایط کنونی مطالبی را بیان نمود و بر توسعه روابط دو دانشگاه تأکید گردید.

کلید واژه ها: دانشگاه اعزامی دانشگاه هیئت اعزامی دانشگاه دانشگاه عالی دانشگاه عالی دفاع دانشگاه عالی دفاع ملی دانشگاه دفاع دانشگاه دفاع ملی چین دانشگاه دفاع ملی دفاع


( ۵ )

نظر شما :