تقویت همکاری های علمی دانشگاه عالی دفاع ملی و دانشگاه دفاع ملی جمهوری آذربایجان

۲۴ دی ۱۴۰۲ | ۰۷:۳۸ کد : ۶۹۳۲ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۳۰۹
تقویت همکاری های علمی دانشگاه عالی دفاع ملی و دانشگاه دفاع ملی جمهوری آذربایجان

به گزارش مرکز ارتباطات و روابط بین الملل دانشگاه عالی دفاع ملی، روز شنبه مورخه ۲۳ دی ماه ۱۴۰۲ هیئتی سه نفره به سرپرستی سرتیپ عارف حسن اف معاون علمی و رئیس دانشکده دفاع دانشگاه دفاع ملی جمهوری آذربایجان از دانشگاه عالی دفاع ملی بازدید نمودند.

روز شنبه، دانشگاه عالی دفاع ملی در راستای ارتقای همکاری های دوجانبه و تقویت دیپلماسی علمی میزبان هیئتی از دانشگاه دفاع ملی جمهوری آذربایجان بود. این هیئت در این بازدید، با سردار سرتیپ پاسدار دکتر اسماعیل احمدی مقدم رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی دیدار و گفتگو نمود. در این دیدار، سردار احمدی مقدم با ذکر این نکته که آذربایجان پاره تن ایران است و همواره مردم ایران علاقه زیادی از خود نسبت به آذربایجان نشان داده اند عنوان داشت: مردم ایران حتی غیرآذری ها نگاهی سراسر احترام به استقلال آذربایجان دارند چراکه منطقه قفقاز برای جمهوری اسلامی ایران مهم است و تأثیرات به وجود آمده بر این منطقه نیز برای ما اهمیت دارد. رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی در ادامه اظهارت خود خطاب به معاون علمی دانشگاه دفاع ملی جمهوری آذربایجان اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران همواره سعی نموده تا میان دو کشور صلح و برادری برقرار باشد، با اینحال تلاش کرده ایم با استفاده از روابط دیرینه تاریخی که با آذربایجان داریم به این کشور در حل مسائلش با ارمنستان کمک کنیم. سردار احمدی مقدم با معرفی جایگاه و اهمیت دانشگاه عالی دفاع ملی در ساختار نیروهای مسلح ج.ا.ایران، آمادگی و علاقمندی این دانشگاه برای پذیرش دانشجو از جمهوری آذربایجان برای سال تحصیلی آینده در مقطع دکترا را اعلام نمود. سرتیپ عارف حسن اف رئیس هیئت آذربایجانی نیز در این دیدار ضمن تشکر از مهمان نوازی بسیار گرم و صمیمانه به عمل آمده از این هیئت از بدو ورود به جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت ما از لحظه ورود خود را در خانه خودمان تصور کرده ایم در حالیکه علیرغم سفرهای متعدد به دیگر کشورهای جهان، هرگز این احساس را با این شدت تجربه نکرده بودیم. معاون علمی دانشگاه دفاع ملی آذربایجان ضمن تشکر از ارائه توضیحات به عمل آمده در خصوص فعالیت های دانشگاه که پیش از این دیدار، با حضور امیر سرتیپ دوم بوالحسنی جانشین دانشگاه و تعدادی از مسئولین دانشگاه انجام شده بود، اظهار داشت: آمادگی تبادل تفاهم نامه همکاری میان دو دانشگاه وجود دارد و این هیئت به محض بازگشت پیش نویس این تفاهم نامه را برای آغاز همکاری های دوجانبه در سطوح آکادمیک و تبادل هیئت و دانشجو در مقطع دکترا به دانشگاه عالی دفاع ملی ارسال خواهد کرد و زمینه دعوت از رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی برای حضور در جمهوری آذربایجان و امضای تفاهم نامه دوجانبه را فراهم خواهد آورد. هیئت آذربایجانی با بازدید از دانشکده های دانشگاه عالی دفاع ملی و همچنین دانشکده دانشجویان خارجی این دانشگاه، از نزدیک با اقدامات و فعالیت های دانشگاه آشنا شده و پس از حضور در ضیافت نهاری که به افتخار این هیئت ترتیب داده شده، و نیز تبادل هدایا و نشان دانشگاه، به این بازدید خاتمه داد.

کلید واژه ها: دانشگاه رئیس دانشگاه دانشگاه عالی دانشگاه عالی دفاع ملی دانشگاه عالی دفاع دانشگاه دفاع دانشگاه دفاع ملی دانشگاه دفاع ملی جمهوری دفاع عالی دفاع


( ۵ )

نظر شما :