بیانیه دانشگاه عالی دفاع ملی به مناسبت فرا رسیدن ۱۲ اردیبهشت ماه، روز گرامیداشت مقام معلم

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۲۲:۰۱ کد : ۶۹۸۶ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۳۲۵
بیانیه دانشگاه عالی دفاع ملی به مناسبت فرا رسیدن ۱۲ اردیبهشت ماه، روز گرامیداشت مقام معلم

به گزارش مرکز ارتباطات و روابط بین‌الملل، دانشگاه عالی دفاع ملی با صدور بیانیه‌ای، فرا رسیدن ۱۲ اردیبهشت ماه، روز گرامیداشت مقام معلم و استاد را تبریک گفت. متن این بیانیه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن‌الرحیم

ن والقلم و ما یسطرون

دوازدهم اردیبهشت ماه سالروز شهادت مظلومانه استاد فرهیخته و معلم فرزانه، شهید مرتضی مطهری(ره) است که از سوی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران، حضرت امام خمینی(ره) «روز معلم» نام‌گذاری شده است. این رویداد مهم نشان می‌دهد که معلمان گرامی و اساتید دانشگاه در راه حفظ انقلاب اسلامی و ارزش‌-های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، همچون استاد مطهری(ره) از جایگاه ویژه‌ای برخوردار هستند. اوراق زرین تاریخ تعلیم و تربیت در ایران، سیمای درخشان معلمان نام‌آور و اساتید برجسته‌ای را بر خود نقش ابدی زده است، آنان که با پیکار مقدس خویش، حماسه‌های شکوهمند و جاوید در سازندگی انسان متعهد به وجود آوردند و با تعلیم و تعلم، پایه‌های کاخ بلند علم و فضیلت را بنا نهادند. آموزش، پژوهش و فناوری شریان حیاتی پیشرفت کشور است؛ استقلال، شکوفایی، اقتدار دانش‌بنیان، رشد تولید و سربلندی و تعالی ملت بزرگ ایران مرهون تعلیم و تعلم باورمندانه استادان فرهیخته‌ای است که به‌خوبی جایگاه و نقش بی‌بدیل خود را شناخته و در این مسیر مقدس برای جبران عقب‌ماندگی‌ها مشغول تلاش و مجاهدت هستند. تحولات و حوادثی که در برهه اخیر شاهد آن هستیم، نشان می‌دهد دشمنان در پی میرایی و متزلزل ساختن ساختار آموزشی کشور از طریق تلاش مذبوحانه برای تزریق داده‌های بیگانه هستند تا روند تمدن‌ساز ساختار آموزشی کشور را متوقف کنند.

رشد و اعتلای فرهنگ و تسریع فرایند توسعه منابع شایسته و دلسوز انسانی و تقویت بنیه علمی کشور مرهون کوشش پیگیرانه و صادقانه معلمان و اساتید فاضل و گرانقدری است که در مراکز علمی و دانشگاهی ایران اسلامی به تدریس علم نافع و تحکیم مولفه‌های حیات طیبه در همه شئون و ابعاد جامعه اهتمام و جدیت می‌ورزند و شأن و جایگاه ارزشمند آنها همواره با وقار و احترام بی‌مانند توأم بوده است.

دانشگاه عالی دفاع ملی، دوازدهم اردیبهشت سالروز شهادت آیت‌الله مرتضی مطهری(ره) را که به شایستگی روز معلم نامگذاری شده است، مغتنم شمرده و با ارج نهادن به مقام شامخ ایشان، این روز را به محضر تمامی اعضای محترم هیئت علمی دانشگاه عالی دفاع ملی و دیگر همکاران این دانشگاه تبریک عرض نموده و رجاء واثق داریم به واسطه خدمت در دانشگاهی که استادانش با از خودگذشتی و تلاش مضاعف، عهده‌دار تربیت، هدایت، آموزش و پژوهشِ مدیران ارشد و مسئولین آینده این کشور شده‌اند، بتوانیم در ظل توجهات حضرت ولیعصر عج‌الله تعالی فرجه الشریف در راستای بالندگی و سرآمدی دانشگاه و پرورش انسان‌های باورمند و مؤثر برای ایران اسلامی بیش از پیش گام‌های بلندتری بر‌داریم.

کلید واژه ها: دانشگاه دانشگاه عالی دانشگاه عالی دفاع دانشگاه عالی دفاع ملی ایران اسلامی کشور ره مطهری ره معلم


( ۲ )

نظر شما :