دیدار رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی با معاون آموزش ارتش سوریه

۲۲ خرداد ۱۴۰۳ | ۱۶:۳۷ کد : ۷۰۲۸ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۳۹۱
دیدار رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی با معاون آموزش ارتش سوریه

ه گزارش مرکز ارتباطات و روابط بین‌الملل دانشگاه عالی دفاع ملی، روز سه شنبه 22 خرداد ماه 1403 سرلشکر علی راشد معاون آموزش ارتش سوریه که در قالب یک هیئت بلندپایه سوری وارد جمهوری اسلامی ایران شده بود، به صورت جداگانه وارد دانشگاه عالی دفاع ملی شده و با سرتیپ پاسدار اسماعیل احمدی مقدم رئیس این دانشگاه دیدار و گفتگو نمود.

معاون آموزش ارتش سوریه در ابتدا با تاکید بر این نکته که این سفر بر اساس تدابیر رهبران دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عربی سوریه انجام گرفته است، ابراز امیدواری نمود که این رفت و آمدهای آموزشی و علمی، موجب تقویت هرچه بیشتر روابط میان دو کشور گردد.

سرلشکر راشد با اشاره به تجربیات بسیار مفید به دست آمده از دوران‌های بحران و جنگ‌های داخلی سوریه، ابراز داشت: این جنگ‌ها تاثیرات منفی بر آموزش‌های نیروهای مسلح سوریه داشته و ما در فرآیند کنونی به دنبال آن هستیم تا با سازماندهی مجدد، آموزش را در تمام رده‌های سازمانی در نیروهای مسلح سوریه آغاز کنیم.

معاون آموزش ارتش سوریه که قبل از این دیدار از دانشکده بین‌الملل دانشگاه و وضعیت تحصیلی دانشجویان خارجی و سوری در دانشگاه عالی دفاع ملی بازدید کرده بود، با ابراز خرسندی از وضعیت تحصیلی و زندگی دانشجویان در این دانشگاه، مراتب تقدیر و تشکر رسمی خود را به رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی اعلام نمود و اضافه کرد: این دانشجویان در تعطیلات بین دو ترم که در کشور سوریه حضور یافتند با آنها ملاقات کردم و از وضعیت تحصیلی آنها جویا شدم که همگی ابراز رضایت کامل داشتند و این جای تقدیر و تشکر فراوان از دانشگاه عالی دفاع ملی، ستادکل نیروهای مسلح و دولت جمهوری اسلامی ایران دارد.

در پایان این دیدار، توافق گردید تا دوره‌های کوتاه مدت برای نظامیان سوری با راهبری دانشگاه عالی دفاع ملی و برای غیرنظامیان با هدایت مدرسه حکمرانی تشکیل و برگزار گردد.

کلید واژه ها: دانشگاه دانشگاه عالی دانشگاه عالی دفاع دانشگاه عالی دفاع ملی سوریه ارتش سوریه آموزش ارتش سوریه معاون آموزش ارتش سوریه دفاع عالی دفاع


( ۲ )

نظر شما :