بازدید رئیس دانشگاه دفاع ملی جمهوری قزاقستان از دانشگاه عالی دفاع ملی

۱۰ مهر ۱۴۰۳ | ۰۹:۱۲ کد : ۷۱۴۰ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۴۹۱
سرلشکر «موستابکوف عسکر» رئیس دانشگاه دفاع ملی قزاقستان در بازدید از دانشگاه عالی دفاع ملی اظهار کرد: احساس می‌کنم وجود فرماندهان عالی‌رتبه شما به عنوان اساتید دانشگاه عالی دفاع ملی، ابتکاری است که توانسته است در انتقال تجربیات فرماندهان به نسل‌های بعدی در حوزه‌های مختلف امنیتی، سیاسی و ژئوپلیتیک بسیار مثمرثمر و نتیجه‌بخش باشد.
بازدید رئیس دانشگاه دفاع ملی جمهوری قزاقستان از دانشگاه عالی دفاع ملی

به گزارش مرکز ارتباطات و روابط بین‌الملل، سرلشکر «موستابکوف عسکر» رئیس دانشگاه دفاع ملی قزاقستان که در رأس یک هیئت سه نفره به منظور تبادل نظر و گفتگو در زمینه توسعه همکاری‌های علمی، آموزشی و پژوهشی دو کشور، به جمهوری اسلامی ایران سفر کرده بود، روز دوشنبه 9 مهرماه پس از استقبال رسمی توسط جانشین دانشگاه سرتیپ دوم دکتر خسرو بوالحسنی، با سردار سرتیپ پاسدار دکتر اسماعیل احمدی مقدم رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی دیدار و گفتگو نمود.

در ابتدای این دیدار، سردار احمدی مقدم ضمن خیرمقدم به رئیس دانشگاه دفاع ملی قزاقستان و هیئت همراه، توضیحاتی در خصوص ساختار دانشگاه عالی دفاع ملی، رشته‌ها و گرایش‌های مختلف دانشگاه و همچنین مدرسه عالی حکمرانی شهید بهشتی و تعداد و ظرفیت‌های پذیرش این دانشگاه، و آموزش و تربیت فرماندهان و مدیران کشور در سطح راهبردی به وی ارائه نمود. در ادامه دو طرف ضمن تاکید بر ادامه همکاری‌های گذشته در زمینه تبادل استاد و برگزاری جلسات وبیناری علمی مشترک، بر توسعه همکاری‌ها در قالب یک تفاهم‌نامه علمی، آموزشی و پژوهشی به توافق رسیدند و قرار شد پس از بررسی متن پیش‌نویس تفاهم‌نامه پیشنهادی، در آینده نزدیک و در سفر بعدی هریک از رؤسای دو دانشگاه به کشور مقابل، این تفاهم‌نامه به امضاء برسد.

در پایان این دیدار، دو طرف ضمن تبادل نشان دانشگاه‌های دفاع ملی دو کشور ابراز امیدواری نمودند این سفر آغازی بر توسعه هرچه بیشتر روابط علمی، آموزشی و پژوهشی دو دانشگاه باشد.

سرلشکر «موستابکوف عسکر» رئیس دانشگاه دفاع ملی قزاقستان در ادامه با همراهی معاون آموزش و تربیت داعا، ضمن بازدید از دانشکده‌های مدیریت راهبردی، دفاع ملی و امنیت ملی و مراکز پژوهشی داعا، از دانشکده بین‌الملل و ظرفیت‌های این دانشکده در پذیرش دانشجویان خارجی نیز بازدید به عمل آورد. وی در این بازدید ابراز امیدواری نمود که دو کشور در آینده نزدیک، دانشجویانی در کشور مقابل برای تحصیل داشته باشند.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود بیان داشت: احساس می‌کنم وجود فرماندهان عالی‌رتبه شما به عنوان اساتید دانشگاه عالی دفاع ملی، ابتکاری است که توانسته است در انتقال تجربیات فرماندهان به نسل‌های بعدی در حوزه‌های مختلف سیاسی، امنیتی و ژئوپلیتیک بسیار مثمرثمر و نتیجه‌بخش باشد.

کلید واژه ها: دانشگاه رئیس دانشگاه دانشگاه دفاع دانشگاه دفاع ملی دانشگاه دفاع ملی قزاقستان دانشگاه عالی دانشگاه عالی دفاع دانشگاه عالی دفاع ملی ملی دفاع ملی


( ۲ )

نظر شما :