جانشین رئیس کارگروه بحران: (رسانه در بحران) از میز های کلیدی در کارگروه ماست

اولین جلسه میز تخصصی (رسانه در بحران) در دانشگاه عالی دفاع ملی تشکیل شد.

۰۴ آبان ۱۴۰۴ | ۱۲:۰۶ کد : ۷۴۴۷ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۹
اولین جلسه میز تخصصی (رسانه در بحران) در دانشگاه عالی دفاع ملی تشکیل شد.

اولین جلسه میز تخصصی (رسانه در بحران) در دانشگاه عالی دفاع ملی تشکیل شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه عالی دفاع ملی مهندس باقری جانشین رئیس گروه مدیریت بحران، بسیج و تاب آوری ملی در اولین جلسه نیز تخصصی رسانه در بحران با اشاره به نام سال جاری (سرمایه گذاری برای تولید) که از سوی رهبر معظم انقلاب نامگذاری گردیده است خاطر نشان کرد. وظیفه همه ماست که با یک نقشه راه دقیق، درست و حضور منسجم در رسانه به این  منویات جامه عمل بپوشانیم.

وی با اشاره به ضرورت تشکیل میز رسانه در بحران در این گروه خاطر نشان ساخت: باید سند رسانه ایی مکتوبی تهیه تا در زمان بحران تشویش و آشفتگی برای اذهان مردم ایجاد نکنیم.

مهندس باقری گفت: از 43 مورد بحران و بلایای موجود در دنیا، کشور ما به تنهایی 34 مورد را داراست و این حجم از نمونه های بحران بیانگر ضرورت نگاه عمیق و کارشناسانه به آن است.

وی ادامه داد: باید از مرحله شعار و برنامه خارج شده و در این حوزه بصورت عملیاتی و میدانی وارد عمل شویم.

جانشین رئیس گروه مدیریت بحران، بسیج و تاب آوری عمومی در ادامه با اشاره به ضرورت استفاده از هوش مصنوعی در این حوزه خاطر نشان ساخت: هوشمند سازی رکن اصلی تصمیم گیری در گروه مدیریت بحران است و رسانه در بحران می تواند در حوزه دیداری، شنیداری و دیجیتال نقش بسیار مهمی را ایفاء نماید.

 وی در پایان با اشاره به برنامه وسیع این گروه برای اقشار مختلف جامعه گفت: در همین راستا در اولین گام برای دستگاههای حاکمیتی  برنامه های ویژه ای داریم و در سطوح مختلف سند های آموزشی و پژوهشی کاربردی را در اختیار کارگزاران نظام قرار خواهیم داد.

شایان ذکر است در این جلسه  آقای علیرضا موثقی بعنوان رئیس میز رسانه در بحران و خانم سمیه ولیان بعنوان دبیر معرفی شدند.

رئیس میز رسانه در بحران نیز در سخنانی کوتاه ضمن بیان ضرورتهای تشکیل این میز خاطرنشان ساخت: شبیه سازی جنگ 12 روزه به جنگ 8 ساله تحمیلی و استفاده از کلید واژه هایی که مقام عظمای ولایت در سه سخنرانی شان در طول 12 روز داشتند می تواند نقشه راه بسیار مناسب و روشنی را برای فعالیتهای این میز ترسیم نماید.

وی گفت: قطعا عملیاتی نمودن منویات معظم له دغدغه همه دلسوزان و دوستداران نظام و انقلاب است و حوزه رسانه می تواند با دارا بودن یک سند مکتوب در زمان بحران به دغدغه های مشفقانه و دلسوزانه ایشان بخوبی جامه عمل بپوشاند که این مهم اصلی ترین وظیفه میز رسانه در بحران است.

گفتنی است در اولین جلسه میز تخصصی رسانه در بحران کارشناسان و صاحبنظران در حوزه رسانه، سینما و تشکلهای فرهنگی مردم نهاد به بیان نظرات و دیدگاههای خود پرداختند.

کلیدواژه‌ها: بحران‌ رسانه بحران میز رسانه بحران مدیریت بحران گروه مدیریت بحران تخصصی رسانه بحران رسانه میز رسانه تخصصی رسانه میز


نظر شما :