هشدار حزب الله درباره فتنه انگیزی جدید در لبنان

تعداد بازدید:۱۶۸۸
هشدار حزب الله درباره فتنه انگیزی جدید در لبنان

حزب‌الله لبنان شامگاه شنبه (۱۷ خرداد ۱۳۹۹) در پی طرحِ شعار‌های موهن و انتشار آن در برخی از شبکه‌های اجتماعی بیانیه‌ای در این زمینه صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: «اولاً آنچه توهین و یا شعار‌هایی که از طرفِ برخی از افراد صادر شده مردود و تقبیح است و خارج از ارزش‌ها و اصولِ اخلاقی و دینی انسان‌هایِ مؤمن و مسلمان است.» این بیانیه افزود که حزب‌الله به موضع شرعی و دینی امام سید‌علی خامنه‌ای (حفظه الله) و فتوای معروفش در خصوصِ حرام بودن تعرض و اهانت به همسران پیامبر (ص) و مادرانِ مؤمن و عامه مقدسات مسلمین پایبند است.

در بیانیه حزب الله تأکید شده است که ما به شدت به فتنه انگیزان و سوء استفاده کنندگان از آن و همه کسانی که در پی فتنه انگیزی هستند و به آن دامن می‌زنند هشدار می‌دهیم و به طور کلی هر آن چیزی را که منجر به فتنه انگیزی، اختلاف و تنش‌های مذهبی، طائفه‌ای و دینی شود رد می‌کنیم. شیخ «حسن المصری»، نائب رئیس دفتر سیاسی جنبش امل لبنان نیز در بیانیه‌ای تأکید کرد: «تصاویری که در پایگاه‌های ارتباط جمعی دست به دست می‌شود مشکوک است و تلاشی آشکار برایِ ایجاد فتنه میان مومنان است.» حسن المصری افزود: «هرگونه توهین و تعرض به مقدسات اهل سنت که از جانب برخی نادانان که از مکتب اهل بیت آگاهی ندارند محکوم و مردود است.»

در پایان این بیانیه آمده است؛ مکتب اهل بیت علیهم السلام همیشه نسبت به کسانی که به دنبالِ فتنه انگیزی میان مسلمانان هستند هوشیار است. شیخ «عبدالامیر قبلان»، رئیس شورای عالی اسلامی شیعی لبنان، تلاش‌هایِ مشکوک برای ایجاد فتنه‌های مذهبی میان لبنانی‌ها و لطمه زدن به وحدت، جهتِ خدمت به دشمنِ صهیونیستی را محکوم کرد.

شبکه المیادین روز شنبه (۱۷ خرداد ۱۳۹۹) اعلام کرد که دستگاه‌های امنیتی لبنان از روز جمعه، ۴ باندی را که برایِ آشوب پراکنی‌های بزرگ در بیروت آماده می‌شدند متلاشی کرده است. در درگیری‌های روز شنبه میانِ آشوبگران و نیروهای امنیتی در مرکز بیروت هشت نفر مجروح و ۱۸ نفر دیگر هم مصدوم شدند.

منبع خبر: شبکه العالم

کلید واژه ها: حزب الله لبنان


نظر شما :