تا اشغالگری باشد سلاح مقاومت مشروع است

۱۱ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۲:۱۴ کد : ۱۴۰۶ اخبار راهبردی اخبار سیاسی اخبار منطقه ای
تعداد بازدید:۱۴۸۶
تا اشغالگری باشد سلاح مقاومت مشروع است

«قیس الخزعلی»، دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق عراق روز دوشنبه (۱۰ شهریور ۱۳۹۹) در سخنانی اظهار کرد: «موضع این جنبش نسبت به حمایت از حکومت و دستگاه‌های امنیتی ثابت است تا دستگاه‌های امنیتی بتوانند به وظایفشان عمل کرده و سلاح را منحصر به خود کنند.»

وی در این باره گفت: «هیچ راه حل واقعی و امنیتِ واقعی بدون حمایت از دولت وجود ندارد و آیا سلاح آمریکایی و سلاحی که افتخارِ عراقی‌ها ابومهدی المهندس، نایب رئیس الحشدالشعبی و سپهبد حاج قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران را به شهادت رساند، سلاح در چارچوب است؟ آیا سلاحی که جنگجویان الحشدالشعبی را در مرزهای سوریه به قتل رساند و سلاحی که تأسیسات غیرنظامی و فرودگاه غیرنظامی و غیرنظامیان را هدف قرار داد، سلاح منضبط بود؟» الخزعلی افزود: «برخی معتقدند که سلاح در دست آمریکا ضروری است و باید همچنان باقی بماند. و آیا سلاح ترکیه که مرزهای ما را درنوردید و دارایِ پایگاه‌های نظامی در عراق است، سلاح قانونی است؟ همۀ قوانین الهی و قوانین سازمان ملل متحد به هر ملتی اجازه می‌دهد که اگر در معرضِ اشغال باشد، اسلحه به دست بگیرند و در برابر اشغالگر مقاومت کنند.»

وی ادامه داد: «عراق در سال ۲۰۰۳ (سال ۱۳۸۲) با اشغالگری آمریکا مواجه شد اما این مقاومت بود که سلاح به دست گرفت و با آن‌ها مقابله کرد و آن‌ها را ناگزیر به خروج از کشور کرد. عراق در سال ۲۰۱۴ نیز با اشغالگری داعش مواجه شد که بار دیگر مقاومت با آن‌ها مقابله کرد و کشور را آزاد کرد.» الخزعلی تصریح کرد: «اگر نیروهای آمریکا را نیروهای صلح جو می‌دانید، اگر چشمتان را بر رویِ انگیزه‌های واقعی رژیم صهیونیستی برای نابودی و ویرانی عراق می‌بندید و اگر مشروعیت مصوبۀ پارلمان برای اخراج نیروهای آمریکا را به رسمیت نمی‌شناسید، این مشکل شما است.»

وی در ادامه گفت: «ما بر حق کامل و مشروعمان برای مقاومت در برابر اشغالگری آمریکا با تمامی ابزار موجود تأکید می‌کنیم و مدتی را که رئیس‌جمهور تروریست آمریکا به «مصطفی الکاظمی»، نخست‌وزیر عراق اعلام کرده را رد می‌کنیم و به مصوبۀ پارلمان دربارۀ اخراج نظامیان آمریکا پایبندیم. دولتِ آمریکا می‌خواهد دولت عراق و نهادهای امنیتی آن وابسته و در گروِ تصمیم این کشور باشند تا آنگونه که می‌خواهد آن‌ها را اداره کند و آمریکایی‌ها تنها به زبان زور احترام می‌گذارند و زبان دموکراسی را محترم نمی‌دانند.»

وی دربارۀ اتهامات مطرح شده دربارۀ هدف قرار گرفتن فعالان نیز گفت: «برخی مدعی‌اند که سلاح مقاومت در هدف قرار دادن غیرنظامیان استفاده شده است؛ این یک اتهام خطرناک است اما ثابت شده است که پشتِ هدف قرار دادن فعالان، افراد وابسته به دستگاه‌هایِ امنیتی هستند. گروهی از افراد عراقی از استان‌های مختلف به خدمت گرفته شده و در خارج از کشور آموزش دیده‌اند. بیشتر این افراد تحت نظارت مشترک دستگاه‌های اطلاعات آمریکا و رژیم صهیونیستی در اردن آموزش دیده‌اند.»

منبع خبر: شبکۀ العالم

کلید واژه ها: عراق قیس الخزعلی


نظر شما :