به سرنخ‌های مهمی دربارۀ عوامل شلیک موشک‌ها در بغداد رسیده‌ایم

تعداد بازدید:۱۲۲۹
به سرنخ‌های مهمی دربارۀ عوامل شلیک موشک‌ها در بغداد رسیده‌ایم

سرلشکر «یحیی رسول»، سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق روز یکشنبه (۱۳ مهر ۱۳۹۹) در کنفرانسی خبری اعلام کرد: «دربارۀ عوامل شلیک موشک‌ها به سمت منطقۀ الخضرا در بغداد به سرنخ‌های مهمی دست یافته‌ایم.»

وی اظهار کرد: «تلاش اطلاعاتی در جریان است و از این رو طبق طرح اطلاعاتی دقیق حرکت می‌کنیم و از طریق آن به سرنخ‌های مهمی دربارۀ شلیک موشک‌ها رسیده‌ایم.» او اضافه کرد: «کمیته‌های تحقیقاتی به دستور مصطفی الکاظمی، فرماندۀ کل نیروهای مسلح تشکیل شدند که هدف از آن‌ها دستیابی به شلیک کنندگان موشک‌ها به سمت منطقۀ الخضرا و شهروندان است.»

سرلشکر رسول به هیچ اطلاعاتی دربارۀ طرف‌های پشت پردۀ عملیات شلیک موشک‌ها که بعضاً در بغداد صورت می‌گیرد، اشاره نکرد، آخرین حملۀ موشکی هفتۀ گذشته (هفتۀ دوم مهر ماه ۱۳۹۹) در غرب بغداد به کشته شدن پنج شهروند منجر شد. سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق گفت: «عملیات اعمال قانون و اعمال اقتدار حکومت و کنترل سلاح بی‌ضابطه ادامه دارد و تا زمان پایان درگیری‌های عشائری و با هماهنگی عشائر عراقی اصیل متوقف نخواهد شد.»

وی تصریح کرد که اکنون زمان تأمین امنیت مراسم اربعین امام حسین (ع) است و بخش‌های مختلف نیروهای امنیتی باید امنیت مسیرهای پیاده روی زائران را تأمین کنند. سرلشکر رسول با اشاره به انجام عملیات امنیتیِ پیشگیرانه علیه داعش و عناصر باقی ماندۀ آن در عراق به مناطق مورد مناقشه اشاره کرد و آن را برخی از مناطق خالی از هرگونه نیروی امنیتی و حد فاصل مناطق تحت کنترل نیروهای امنیتی اقلیم کردستان و نیروهای دولت فدرال دانست. وی تصریح کرد که در این مناطق عناصر گروه تروریستی داعش حضور دارند و این مناطق نیاز به عملیاتِ ویژه و پیشگیرانه برای از بین بردن این عناصر دارند.

سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق بیان کرد که کمیته‌های مشترک بین دولت فدرال و وزارت امور پیشمرگ در اقلیم کردستان با هماهنگی یکدیگر سعی در کمرنگ کردن همۀ این سختی‌ها در مناطق مورد مناقشه دارند. سرلشکر رسول با تأکید بر اینکه باید حملات هوایی و عملیات ویژه در این مناطق انجام شوند احتمال داد که عملیات امنیتی مشترکی در آینده بین نیروهایِ دولت فدرال و پیشمرگ برای بازرسی این مناطق و عدم اجازه به عناصرِ داعش برای حضور در این مناطق انجام شود.

منبع خبر: ایسنا

کلید واژه ها: عراق سرلشکر رسول بغداد


نظر شما :