بر حق مقاومت در اخراج نظامیان آمریکایی تأکید می‌کنیم

تعداد بازدید:۱۰۱۳
بر حق مقاومت در اخراج نظامیان آمریکایی تأکید می‌کنیم

«قیس الخزعلی»، دبیر کل عصائب اهل الحق عراق روز شنبه (۶ دی ۱۳۹۹) بار دیگر بر حق نیروهای مقاومت این کشور در پایان دادن به حضور نظامیان آمریکایی ضمن حفظ اقتدار دولت با عدم هدف قرار دادن هیأت‌های دیپلماتیک تأکید کرد.

وی اعلام کرد: «آنچه که دربارۀ دستگیری یکی از افراد سازمان الحشدالشعبی به اتهامی فریب‌دهنده روی داد، با عقل و تدبیر حل شد. ما بار دیگر بر پایبندی خود به دولت و نهادهای آن‌ها تأکید می‌کنیم و در عین حال بر حق مقاومت در پایان دادن به حضور نیروهای نظامی آمریکا به همراه حفظ اقتدار دولت و عدم هدف قرار دادن هیأت‌های دیپلماتیک تأکید می‌کنیم.»

«عثمان الغانمی»، وزیر کشور عراق، روز پنجشنبه (۴ دی ۱۳۹۹) با اشاره به جزئیاتی از حملۀ راکتی شامگاه یکشنبه (۳۰ آذر ۱۳۹۹) به منطقه سبز بغداد گفت که چند طرح برای هدف قرار دادن منطقۀ سبز را خنثی کردیم. ما با هیأت‌های دیپلماتیک برای حفاظت از آن‌ها در بغداد همکاری می‌کنیم. یکی از شلیک‌کنندگان راکت به سفارت آمریکا را بازداشت کرده‌ایم.» طی روزهای گذشته راکت‌هایی به سمت منطقه سبز بغداد که سفارت آمریکا در این منطقه قرار دارد، شلیک شد؛ حملاتی که گروه‌های مقاومت دست داشتن خود در آن را رد کردند. عراقی‌ها می‌گویند واشنگتن پشت این حملات است تا وجهۀ نیروهای مقاومت را در عراق تخریب کند. در پی تنش‌های اخیر در بغداد برخی کانال‌های خبری اقدام به انتشار فیلم‌هایی از استقرار نظامیان وابسته به جنبش عصائب اهل الحق کردند. اما «محمود الربیعی» سخنگوی دفتر سیاسی جنبش عصائب اهل الحق عراق اعلام کرد که اعضای این جنبش هیچ حضور نظامی در بغداد ندارند. لذا هرگونه فیلم یا تصویری که دربارۀ حضور یا استقرار نظامی اعضای جنبش عصائب اهل الحق منتشر می‌شود، قدیمی بوده یا متعلق به افرادی است که آن‌ها را نمی‌شناسیم. وی هشدار داد که برخی به دنبال ایجاد فتنه و هیاهوی رسانه‌ای پوچ هستند.»

دبیر کل عصائب اهل الحق عراق، پیشتر نیز در واکنش به حملات راکتی به سفارت آمریکایی در بغداد خواستار تحقیق رسمی و آشکار دربارۀ عوامل این حملات گفته بود که این حملات به نفع عراق نیست و موجب شتاب در خروج نیروهای اشغالگر آمریکایی از عراق نمی‌شود بلکه برعکس به نفع اشغالگر آمریکایی است. به اعتقاد الخزعلی، این کار موجب می‌شود تا آمریکا بار دیگر به نقش تخریبی و جاسوسی خود در دستگاه‌های امنیتی و فرهنگی عراق روی آورد.

منبع خبر: خبرگزاری فارس

کلید واژه ها: قیس الخزعلی عراق


نظر شما :