آمران و عاملان اصلی ترور سردار شهید به ۴۸ تن افزایش پیدا کرده‌اند

تعداد بازدید:۱۰۶۵
آمران و عاملان اصلی ترور سردار شهید به ۴۸ تن افزایش پیدا کرده‌اند

دکتر «حسین امیر عبداللهیان»، سخنگوی ستاد سالگرد مردمی شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی روز یکشنبه (۷ دی ۱۳۹۹) در نشست خبریِ اعلام برنامه‌های بنیاد حفظ و نشر آثار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی برای مراسم گرامیداشت نخستین سالگرد شهادت فرماندهان شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس اظهار داشت: «اولین سالگرد شهادت سپهبد سلیمانی عزیز همزمان است با ورود به ایام شهادت حضرت فاطمه (س). سردار سلیمانی در حسینیه خود در زادگاهشان کرمان همیشه مراسم عزاداری این ایام را برگزار می‌کردند. ویژگی اصلی سردار سلیمانی مردمی بودن وی بود.»

وی عنوان کرد: «سرکار خانم زینب سلیمانی به نمایندگی خانوادۀ شهید فعالیت‌های گسترده‌ای را برای مراسم سالگرد دنبال می‌کنند. شروع رسمی برنامه‌های سالگرد را در روزهای اخیر با دیدار اعضای خانواده شهید با مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) داشتیم. برنامه‌های متنوعی نیز از دوستداران سردار طراحی شده است.» دکتر امیرعبداللهیان با بیان اینکه برنامه‌ها به دلیل شرایط کرونایی به صورت مجازی برگزار می‌شود، گفت: «برخی برنامه‌ها به صورت حضوری در منطقه و حتی در محور مقاومت انجام خواهد شد، برنامه‌هایی هم در سطح بین‌المللی برنامه‌ریزی شده است. فراخوان مسابقات کتابخوانی و … طراحی شده است. فراخوان مرد میدان یکی از فراخوان‌های مهم است. برگزاری تئاترهایی به صورت آنلاین تحت عنوان سرباز مقاومت در سطح ملی از جمله این برنامه‌ها است.»

دکتر امیرعبداللهیان بیان کرد: «صدها مستند تولید شده است که از جملۀ آن‌ها مستند آمرلی و مستند ۳۶۰ درجه و مستند ابومهدی المهندس هستند. ذکر خاطرات و تاریخ مستند زندگی سردار سلیمانی با حساسیت خاصی از سوی بنیاد سردار سلیمانی دنبال می‌شود که مهمترین مسئولیت این بنیاد جلوگیری از تحریف زندگی سردار سلیمانی است. اولین زندگی نامه خود نوشت سردار سلیمانی همزمان با سالگرد شهید تحت عنوان، از چیزی نمی‌ترسیدم منتشر می‌شود. این کتاب به ۷ زبان زندۀ دنیا در حال ترجمه شدن و انتشار است و کاملاً به دست خط شخص سردار سلیمانی است.»

سخنگوی ستاد سالگرد مردمی شهید سردار سلیمانی تأکید کرد: «به‌رغم اینکه در فضای مجازی محدودیت‌هایی برای استفاده از عکس و نام سردار سلیمانی ایجاد شده است اقداماتی در حال انجام است. با تلاش قوه قضائیه برای برخورد با عاملان ترور شهید سردار سلیمانی امیدوار هستیم زودتر شاهد مجازات آن‌ها باشیم. به ۶ کشور نیابت قضائی داده شده است و دستگاه قضائی با جدیت در حال پیگیری این پرونده است.» دکتر امیر عبداللهیان اضافه کرد: «آمران و عاملان اصلی ترور سردار شهید به ۴۸ تن افزایش پیدا کرده‌اند که امیدواریم در کوتاه مدت شاهد حکم قضائی این افراد باشیم. علاوه بر آن، انتقام سخت در زمان خود و به شیوۀ مناسب خود انجام خواهد شد، هرچند چند سیلی مقتدرانه به گوش متجاوزین زده شده است.»

وی در رابطه با اینکه شهادت سردار سلیمانی چه اندازه در تقویت جبهه مقاومت تأثیرگذار بوده است، گفت: «سردار سلیمانی در دوران حیات خود چند اقدام شاخص داشتند. شاخص‌ترین اقدام وی در دورۀ حیات در کنار نقش بزرگشان در جنگِ تحمیلی و تأمین امنیت شرق کشور و محکوم کردن رژیم صهیونیستی، رقم زدن ترتیبات سیاسی امنیتی جدید بود که اجازه نداد به‌رغم اجتماع و حمایت بیش از ۸۰ کشور جهان، کشور سوریه به لیبی جدید تبدیل شود و مانع تجزیه عراق و سوریه شد.» دکتر امیرعبداللهیان افزود: «شهید سلیمانی بزرگ‌تر از سردار سلیمانی است. اندیشه‌های سردار سلیمانی تحت عنوان مکتب سلیمانی چراغ راهی در عرصۀ علم و فناوری و پیشرفت منطقه است.»

منبع خبر: خبرگزاری مهر

کلید واژه ها: سپهبد شهید قاسم سلیمانی دکتر امیرعبدالهیان


نظر شما :