منابع ارزی ایران نزد بانک‌های کره‌ای سریع‌تر آزاد شود

تعداد بازدید:۱۰۹۴
منابع ارزی ایران نزد بانک‌های کره‌ای سریع‌تر آزاد شود

«چوی جونگ کن»، قائم مقام وزیر امور خارجه کرۀ جنوبی که در رأس هیأتی به منظور بررسی حل مشکلات روابط دو کشور و به ویژه موضوع منابع مالی ایران در این کشور به تهران سفر کرده است، روز دوشنبه (۲۲ دی ۱۳۹۹) با دکتر «محمد جواد ظریف»، وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار دکتر ظریف بزرگترین مانع توسعۀ روابط دو کشور در شرایط فعلی را محدودیت ایجاد شده برای منابع ارزی ایران نزد بانک‌های کره‌ای ذکر کرد و از دولت کره خواست که هرچه سریع‌تر در جهت رفع این موانع اقدامات لازم معمول نمایند. وزیر امور خارجه کشورمان تأکید کرد که با توجه به پیامدهای بهداشتی و اقتصادی کرونا در حال حاضر اولویت اصلی مناسبات دو کشور فراهم شدن دسترسی به این منابع است.

دکتر ظریف در ادامه اظهار داشت: «اقدام غیرقانونی بانک‌های کره، جو عمومی و دیدگاه مردم ایران نسبت به کره را به شدت منفی کرده و به وجهۀ این کشور آسیب جدی وارد کرده است لذا نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر حق قانونی خود برای ورود به موضوع، تأکید دارند که این مشکل باید هرچه زودتر حل شود.» مقام کره‌ای نیز در این دیدار با تأکید بر ارادۀ کشورش برای حل مشکل خاطرنشان کرد: «سئول از همۀ توان خود برای فراهم آوردن شرایط دسترسی به این منابع استفاده خواهد کرد.» قائم مقام وزیر امور خارجه کره با اشاره به توقیف کشتی متعلق به این کشور، خواستار تسریع در حل این موضوع شد.

دکتر ظریف در این خصوص تأکید کرد: «کشتی کره‌ای به دلیل آلوده سازی آب‌های خلیج فارس توقیف شده، لذا صرفاً موضوعی فنی است که رسیدگی به آن در چارچوب مقررات حقوقی و قضائی در حال پیگیری است و طبعاً دولت امکان دخالت در این فرآیند قضائی را ندارد.»

منبع خبر: خبرگزاری مهر

کلید واژه ها: دکتر ظریف


نظر شما :