توئیت کنایه‌آمیز وزیر امور خارجه در خصوص ترامپ و آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا

توئیت کنایه‌آمیز وزیر امور خارجه در خصوص ترامپ و آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا

۲۹ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۴:۴۸ کد : ۳ اخبار راهبردی اخبار بین المللی
تعداد بازدید:۱۳۰۳
وزیر امور خارجه ایران، در شبکه اجتماعی توئیتر تناقض مواضع رئیس‌جمهور و آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا را در خصوص ایران، موضوع یک توئیت کنایه‌آمیز قرار داده است.
توئیت کنایه‌آمیز وزیر امور خارجه در خصوص ترامپ و آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا

دکتر محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در صفحه رسمی خود در شبکه اجتماعی توئیتر به گزارش اخیر آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا واکنش نشان داد. وی در توئیتی نوشت: «لحظه ناجور و عجیب هنگامی است که گزارش سازمان‌های اطلاعاتی خود ترامپ با ادعاهای او، جنگ‌طلبان در دولت او و اسرائیلی‌ها در تناقض است. او باید پیش از این به حرف اتحادیه اروپا، سازمان ملل متحد و مقامات سابق آمریکا [که همین را قبلاً گفته بودند] گوش می کرد.»

دکتر ظریف به ضمیمه این توئیت، تصاویری از پوشش خبری مواضع جان بولتون، مشاور امنیت ملی کاخ سفید و همچنین گزارش اطلاعاتی جدید آژانس‌های اطلاعاتی آمریکایی منتشر کرده است. وی در این توئیت حساب کاربری دونالد ترامپ در توئیتر را ذکر کرده است.

گزارش سالانه ارزیابی از تهدیدهای پیش روی آمریکا روز سه‌شنبه در نشست کمیته اطلاعاتی سنا رونمایی شد. این گزارش ادعاهای «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا را در چند زمینه، از جمله درباره ایران رد می‌کند. در ارزیابی اطلاعاتی جدید آمریکا درباره تهدیدهای جهانی این نتیجه حاصل شده است که ایران در حال حاضر به دنبال توسعه برنامه تسلیحات هسته‌ای خود برای ساخت بمب نیست.

منبع خبر: وبسایت وزارت امور خارجه


نظر شما :