تصمیم مقاومت عراق برای اخراج آمریکایی‌ها کاملاً قطعی است

۱۶ فروردین ۱۴۰۰ | ۱۱:۳۵ کد : ۳۱۲۲ اخبار راهبردی اخبار امنیتی اخبار منطقه ای
تعداد بازدید:۱۰۵۷
تصمیم مقاومت عراق برای اخراج آمریکایی‌ها کاملاً قطعی است

«جواد الطلیباوی»، سخنگوی جنبش عصائب اهل الحق عراق روز یکشنبه (۱۵ فروردین ۱۴۰۰) به تلاش‌های ایالات متحده آمریکا برای بقای نظامی در خاک این کشور واکنش نشان داد. وی در این خصوص گفت: «تلاش‌های آمریکا برای بقای بیشتر در خاک عراق از دیدگاه ما کاملاً مردود است. تصمیم مقاومت عراق برای اخراج آمریکایی‌ها از خاک عراق کاملاً قاطعانه است.»

سخنگوی جنبش عصائب اهل الحق در ادامه افزود: «مقاومت تا زمان پایان اشغالگری آمریکا در عراق ادامه خواهد داشت. تا زمانی که تمامی پایگاه‌های نظامی آمریکا در عراق بسته نشوند، عملیات‌های مقاومت علیه اشغالگران متوقف نخواهد شد.» پیشتر «جعفر الحسینی»، سخنگوی گردان‌های حزب الله عراق گفته بود: «از دیدگاه ما گفت‌وگوهای راهبردی با واشنگتن فاقد ارزش است. این گفت‌وگوها در نهایت هیچ فایده‌ای نخواهد داشت.» الحسینی همچنین تصریح کرد: «نمایندگان پارلمان و نیز مردم عراق تصمیم خود در قبال آمریکایی‌ها را از مدت‌ها پیش گرفته‌اند. آن‌ها با هرگونه بقای اشغالگران آمریکایی در خاک خود مخالف هستند.»

سخنگوی گردان‌های حزب الله عراق در ادامه اظهارات خود، گفت: «مقاومت عراق تصمیم خود را گرفته است و قصد دارد ضمن اعمال فشار بر اشغالگران آمریکایی، زمینه برای خروج آن‌ها از خاک عراق را فراهم کند.»

منبع خبر: شبکۀ العالم

کلید واژه ها: جواد الطلیباوی مقاومت عراق اخراج آمریکایی‌ها سخنگوی جنبش عصائب عراق بقای نظامی مقاومت


نظر شما :