بهانه‌های آمریکا برای نقضِ حاکمیتِ عراق دروغین است

۲۴ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۳:۲۶ کد : ۳۲۵ اخبار راهبردی اخبار بین المللی
تعداد بازدید:۱۱۹۱
بهانه‌های آمریکا برای نقضِ حاکمیتِ عراق دروغین است

فرماندهیِ عملیات مشترک عراق با اعلامِ آمار قربانیان تجاوز بامداد روز جمعه (۲۳ اسفند ۱۳۹۸) آمریکا به چند مقرِ نیروهای مسلح این کشور تأکید کرد که بهانه‌هایِ آمریکا برای تجاوز به عراق دروغین بوده و عواقب بدی به همراه دارد. فرماندهیِ عملیات مشترک عراق همچنین در بیانیه‌ای جزئیات حمله بامداد روز جمعه آمریکا به چند مقرِ نیروهای مسلح عراق را تشریح کرد.

در این بیانیه آمده است: «ساعت یک بامداد روز جمعه به وقت محلی، عراق مورد تجاوز آشکار هواپیماهای آمریکایی قرار گرفت. جنگند‌ه‌هایِ آمریکایی نیروهایی از ارتشِ عراق، الحشدالشعبی و هنگ پلیس بابل را هدف گرفتند. به گفته فرماندهی عملیاتِ مشترک عراق این حمله علیهِ مناطقی در جرف الصخر، السعیدات، البهبهانی، تأسیسات الاشتر و فرودگاه در دستِ احداث کربلا صورت گرفت.»

بر اساس این بیانیه تجاوز آمریکا با شهادت سه نظامی و زخمی شدنِ ۴ نفر دیگر از نیروهایِ کماندوی لشکر ۱۹ ارتش عراق همراه بود که حالِ دو نفر از آن‌ها وخیم است. از میان نیروهایِ هنگ اضطراری پلیس بابل هم دو نفر شهید و دو نفر دیگر مجروح شدند. این حمله همچنین با زخمی شدنِ پنج نیروی الحشدالشعبی همراه بود. یک کارگرِ غیرنظامی هم در حمله آمریکا به فرودگاه کربلا به شهادت رسید و همه زیرساخت‌های مقرهایِ مورد حمله نابود شد.

عملیاتِ مشترک عراق تأکید کرد: «بهانه‌ای که این تجاوز در پاسخ به حمله علیه پایگاه التاجی بوده بهانه‌ای دروغین است. این تجاوز منجر به تشدید و وخیم‌تر شدن اوضاعِ امنیتی در کشور می‌شود و همه را در معرضِ خطرات بیشتری قرار می‌دهد. این تجاوز، نقضِ صریح همکاری و حاکمیتِ ملی و تمامیّت ارضی و نقضِ حریم هوایی و حرمت شهروندان عراق است که اگر مهار نشود و حرمتِ سیاست‌ها و حاکمیت ملی عراق حفظ نشود، عواقب و تبعات آن در قالب هولناک ترین خطرات، دامانِ همه را خواهد گرفت.»

منبع خبر: شبکه العالم

کلید واژه ها: عراق آمریکا الحشدالشعبی


نظر شما :