روش افغانستانی تنها راه اخراج اشغالگران از عراق است

۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۰۹:۴۷ کد : ۳۳۱۷ اخبار راهبردی اخبار امنیتی اخبار سیاسی اخبار منطقه ای
تعداد بازدید:۱۰۲۷
روش افغانستانی تنها راه اخراج اشغالگران از عراق است

شیخ «قیس الخزعلی»، دبیرکل عصائب اهل الحق عراق در متن بیانیه گونۀ خود که در روز شنبه (۴ اردیبهشت ۱۴۰۰) منتشر شد، ابراز داشت که آمریکایی‌ها بار دیگر دلیلی ارائه دادند که نشان داد زبان گفت‌و‌گو و منطقی برای آمریکا کارساز نیست و روشی همانند افغانستان، تنها راه برای اجبار آن‌ها به خروج از عراق است.

وی این موضع را در واکنش به اظهارات روز جمعه ژنرال «کنت مکنزی»، فرمانده مرکزی نیروهای تروریستی ارتش آمریکا، سنتکام عنوان کرده، که گفته است دولت عراق خواهان ماندن نیروهای آمریکایی در کشورشان است. الخزعلی گفته است: «اظهارات فرمانده مرکزی نیروهای ارتش آمریکا دلیل واضح بر جدیت نداشتن دولت آمریکا به بیرون کشاندن نیروهای نظامی‌اش از خاک عراق است.» وی ابراز داشت: «در صورتی که دولت عراق تکذیبیه در این راستا صادر نکند، در این صورت اظهارات فرمانده آمریکایی دلیلی بر صداقت نداشتن دولت عراق است که ادعا کرده در گفت‌وگوهای راهبردی بین واشنگتن و بغداد، عراق خواهان خروج نیروهای آمریکایی از خاک کشور شده است.»

به گفتۀ وی، این نشان می‌دهد که دولت عراق آنچه را در آشکار می‌گوید غیر از آنچه است که در پشت پرده انجام می دهد. فرمانده مرکزی نیروهای ارتش آمریکا روز جمعه (۳ اردیبهشت ۱۴۰۰) در کنفرانس خبری در واشنگتن گفت: «دولت عراق خواهان ماندن نیروهای آمریکایی برای مبارزه با گروه تروریستی داعش است.» وی ادامه داد که عملیات نیروهای امریکایی در عراق برای مبارزه با داعش، گسترده‌تر خواهد شد. به گفتۀ وی، هنوز هیچ دستوری از وزارت دفاع آمریکا برای کاهش یا خروج نیروها از عراق دریافت نکرده‌ایم و شاید به زودی در این خصوص دستوراتی صادر شود.

منبع خبر: خبرگزاری تسنیم

کلید واژه ها: عراق دولت عراق عراق خواهان نیروهای فرمانده مرکزی نیروهای مرکزی نیروهای نیروهای آمریکایی آمریکا ارتش آمریکا دولت


نظر شما :