کمک به کشورهای دیگر برای تأمین واکسن مسئولیت جهانی روسیه است

تعداد بازدید:۹۸۱
کمک به کشورهای دیگر برای تأمین واکسن مسئولیت جهانی روسیه است

«ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه روز شنبه (۲۲ خرداد ۱۴۰۰) در مصاحبه با خبرنگاران تأکید کرد: «کمک به کشورهای دیگر برای تأمین واکسن کرونا مسئولیت مسکو به عنوان یک قدرت پیشروی علمی در جهان است.»

وی متذکر شد که قدرت آکادمی علمی روسیه سال ۲۰۲۰ آشکار شد، زمانی که مردم سراسر جهان منتظر دانشمندان برای نجات از پاندمی کرونا بودند و محققان ما به این موفقیت دست یافتند. ما می‌توانیم آن را یک پیروزی بنامیم. پوتین در ادامه یادآوری کرد که دانشمندان روس فوراً واکسن امن و موثر اسپوتنیک - وی را تولید کردند که به روسیه اجازه داد نه تنها از دسترس بودن دارو برای شهروندان خود مطمئن شود بلکه همچنین کمک‌های خود را در این زمینه به کشورهای دیگر نیز ارائه کند و این مسئولیت کشور ما به عنوان یک کشور پیشروی علمی در سرتاسر جهان است.

پوتین پیش از این نیز دربارۀ میزان مؤثر بودن واکسن اسپوتنیک گفته بود: «بگذارید یادآوری کنم که واکسن روسیه به عنوان یکی از ایمن‌ترین و مؤثرترین واکسن‌های ویروس کرونا محسوب می‌شود. اثربخشی این واکسن بیش از ۹۶ درصد است و به گفتۀ مقامات ما، تاکنون مورد مرگی در اثر استفاده از آن گزارش نشده است.» دغدغۀ پوتین برای کمک به کشورهای دیگر در تأمین واکسن کرونا در حالی است که رهبران گروه هفت در نشست اخیر خود در انگلیس به‌رغم ادعاها دربارۀ دغدغه‌مندی خود نسبت به واکسیناسیون کشورهای فقیر، درخواست‌ها برای تأمین بودجه مورد نیاز به منظور رفع کمبود واکسن کرونا در این کشورها را رد کردند.

پیش‌تر «تدروس آدهانوم»، مدیرکل سازمان جهانی بهداشت با اشاره به وضعیت نامناسب توزیع واکسن ضد کرونا در جهان، گفت دنیا وارد وضعیت آپارتاید واکسن شده است. مدیرکل سازمان جهانی بهداشت که در یک نشست مجازی در مجمع صلح پاریس سخنرانی می‌کرد گفت: «مشکل بزرگ، عدم توزیع است، بنابراین، راه‌حل، توزیع بیشتر است.» پیش‌تر، چین اعلام کرده بود در حالی که مردم آمریکا تنها چهار درصد از جمعیت دنیا را تشکیل می‌دهند دولت این کشور نزدیک به یک چهارم کل واکسن‌های ضد کرونا را انبار کرده است.

منبع خبر: خبرگزاری فارس

کلید واژه ها: واکسن واکسن کرونا کرونا جهان روسیه پوتین کشورهای


نظر شما :