کووید-۱۹ ارتشِ آمریکا را تضعیف کرده است

۲۵ فروردین ۱۳۹۹ | ۱۱:۰۴ کد : ۴۰۵ اخبار راهبردی اخبار بین المللی اخبار اصلی
تعداد بازدید:۱۲۹۰
کووید-۱۹ ارتشِ آمریکا را تضعیف کرده است

 

یک رسانه انگلیسی زبان چاپ چین در مطلبی با استناد به سخنان و مطالب رسانه‌های آمریکایی نوشت که شیوعِ ویروس کرونای جدید و بیماریِ کووید -۱۹ ارتشِ آمریکا را تضعیف کرده است. وبگاه «گلوبال تایمز» روز شنبه (۲۳ فروردین ۱۳۹۹) در این زمینه نوشت: «با وجود پهلو گرفتن یک ناو هواپیمابر آمریکا در یک بندر؛ به دلیلِ شیوع ویروس کرونای جدید بین خدمه آن و بیماریِ پرسنل مستقر در یک پایگاه موشکیِ اتمی این کشور، ارتش ایلات متحده در تلاش است تا به رقبایِ خود تفهیم کند که تضعیف نشده است.»

به نوشته این رسانه، پنتاگون در حالی تلاش دارد در بحبوحه ابهام در مورد وضعیتِ سلامتی پرسنل نظامی این کشور بیانیه‌های متعدد صادر کند که ۲۰۳۱ عضو نیروهای مسلح آمریکا مبتلا به ویروس کرونا هستند. این در حالی است که «مایک میلی»، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح آمریکا روز پنجشنبه (۲۱ فروردین ۱۳۹۹) گفت که تصورِ رقبای آمریکا مبنی بر برتری بر ما به دلیلِ ویروس کرونا اشتباه است.» این در حالی است که بنابر اعلامِ پنتاگون در مجموع و با احتساب کارمندان غیر نظامی و خانواده‌های آن‌ها، تاکنون ۳۳۶۶ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند.

به نوشته این وبگاه، برخلاف ابتدای کار که پنتاگون مکانِ شیوع پرسنل خود به کرونا را نیز اعلام می‌کرد، اما اینک تنها آمارِ کلی ارائه داده تا دشمنان این کشور به نقاط ضعفِ نیروهای مسلح ایالات متحده پی نبرند، و اکنون به خوبی روشن است که ناوهواپیمابرِ «تئودور روزولت» مجبور به پهلو گرفتن در جزیره گوام شده زیرا ۴۱۶ نفر از مجموع ۴۸۰۰ پرسنل این ناو به کرونا مبتلا شده‌اند.

به نوشته گلوبال تایمز، نشریه آمریکاییِ «نیوزویک»، روز پنجشنبه (۲۱ فروردین ۱۳۹۹) نقشه‌ای منتشر ساخت که بر اساس آن ۱۵۰ پایگاهِ نظامی آمریکا با ویروس کرونا دست و پنجه نرم می‌کنند.

رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا روز پنجشنبه اعلام کرد که نظامیان این کشور که چند ماه پیش روانه غرب آسیا شده‌اند به دلیل شیوع بیماری کرونا قادر به بازگشت به آمریکا نیستند.

منبع خبر: خبرگزاری فارس

کلید واژه ها: کرونا نیروهای آمریکایی آمریکا


نظر شما :