ایران همواره از ثبات در عراق استقبال می‌کند

۲۸ مهر ۱۴۰۰ | ۱۵:۱۳ کد : ۴۹۴۹ اخبار سیاسی اخبار اصلی اخبار منطقه ای
تعداد بازدید:۱۶۶۹
ایران همواره از ثبات در عراق استقبال می‌کند

دکتر «حسین امیرعبداللهیان»، وزیر امور خارجه کشورمان روز سه‌شنبه (۲۷ مهر ۱۴۰۰) در دیدار با «عادل عبدالمهدی»، نخست‌وزیر پیشین عراق از دو کشور به عنوان دو دوست ماندگار و برادر یاد کرد و افزود: «ظرفیت روابط سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و مردمی تهران و بغداد بیش از پیش می‌تواند حالت اجرایی پیدا کند.» وی در دیدار با نخست‌وزیر پیشین عراق گفت: «تهران همواره از ثبات و صلح در عراق استقبال می‌کند.»

وزیر امور خارجه کشورمان اقدامات عبدالمهدی و دولت ایشان را در دوران نخست‌وزیری عراق در جهت بسط مناسبات فی‌مابین ستود و بر عزم ایران بر توسعۀ مناسبات با دولت عراق تأکید کرد. دکتر امیرعبداللهیان ادامه داد: «ایران همواره از صلح و ثبات عراق و نقش سازندۀ آن در مناسبات منطقه‌ای استقبال کرده است و به ارادۀ مردم این کشور در تصمیم گیری‌های سیاسی احترام می‌گذارد.»

عبدالمهدی نیز در این دیدار بر مشترکات بی شمار ایران و عراق در زمینه‌های مختلف اشاره کرد و آن‌ها را سرمایۀ بزرگی برای نزدیکی هرچه بیشتر دولت و ملت دو کشور د انست.

دکتر امیرعبداللهیان روز سه‌شنبه همچنین با همتای عمانی خود تلفنی گفت‌وگو کرد. در این گفت‌وگوی تلفنی وزیر امور خارجه کشورمان با «بدر بن حمد البوسعیدی»، وزیر امور خارجه سلطنت عمان، بر اهمیت جایگاه همسایگان در سیاست خارجی دولت سیزدهم، استمرار رایزنی با عمان در خصوص مسائل دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی و گسترش روابط فی‌مابین در بخش‌های مختلف سیاسی و اقتصادی تأکید کرد. وزیر امور خارجه کشورمان ضمن اشاره به ضرورت افزایش همکاری در همۀ بخش‌ها اظهار داشت: «جمهوری اسلامی ایران آمادۀ عملیاتی کردن توافق‌ها و پروژه‌ها و طرح‌های قبلی مورد توافق فی‌مابین است.»

در این گفت‌وگو طرفین با تأکید بر لزوم استمرار مشورت‌های فی‌مابین در زمینه‌های مختلف منطقه‌ای و بین‌المللی، ابراز امیدواری کردند که در این دوره شاهد افزایش همکاری‌های دو کشور در بخش‌های مختلف باشند. دکتر امیرعبداللهیان در این گفت‌وگوی تلفنی از تشدید خشونت در افغانستان به ویژه نسبت به عملیات‌های تروریستی توسط نیروهای داعش به شدت ابراز نگرنی کرد.

منبع خبر: شبکۀ العالم

کلید واژه ها: عراق وزیر وزیر امور وزیر امور خارجه وزیر امور خارجه کشورمان امور امور خارجه امور خارجه کشورمان خارجه خارجه کشورمان


نظر شما :