ترامپ بارِ دیگر چین را با افزایشِ تعرفه تهدید کرد

تعداد بازدید:۱۱۸۸
ترامپ بارِ دیگر چین را با افزایشِ تعرفه تهدید کرد

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور تروریست آمریکا روز شنبه (۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹) در جمعِ خبرنگاران با اتهام‌زنی به چین تصریح کرد: «در حالیکه راه‌های تلافیِ انتقال و گسترشِ ویروس کرونا از شهر «ووهان» چین به دیگر نقاطِ جهان را مورد ارزیابی قرار می‌دهد، افزایشِ تعرفه گمرگی کالاهای صادراتیِ چین به آمریکا قطعاً یک گزینه است.»

وی در جمع خبرنگاران گفت: «اتفاقاتِ زیادی در خصوص چین در حال رخ دادن است. ما قطعاٌ از آنچه رخ داده، خرسند نیستیم. اوضاعِ بدی در تمامی سراسر جهان و ۱۸۳ کشور است. اما حرف‌های زیادی برای گفتن داریم. قطعاً این افزایش تعرفه کالاهای چینی یک گزینه است. قطعاً یک گزینه است.» برخلاف آنچه که جامعه اطلاعاتی آمریکا گفته است، رئیس‌جمهور آمریکا مدعی است که ویروسِ کرونا در آزمایشگاهی در شهرِ ووهان چین ساخته شده است.

ترامپ در این کنفرانس خبری تصریح کرد: «چین باید توضیح دهد که این ویروس چطور انتشار یافته است؛ آیا اشتباهی رخ داده یا اینکه عامدانه انتقال پیدا کرده است.» اظهارات ترامپ در شرایطی مطرح شده است که دفترِ مدیر اطلاعاتِ ملی آمریکا روز پنجشنبه هفته گذشته (۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹) بار دیگر تأکید کرد شواهد موجود نشان می‌دهد ویروس کرونا توسطِ انسان ساخته نشده و یا در اطلاعاتِ ژنتیکی آن تغییر ایجاد نشده است.» این اولین بار نیست که ترامپ، چین را با افزایشِ تعرفه تهدید می‌کند و پیش از این اوایل شهریور ماه سال ۱۳۹۸، در راستایِ تشدید فشار به چین برای دستیابی به توافق تجاری، تعرفه ۳۰۰ میلیارد دلار از کالاهایِ چینی را افزایش داد.

لازم به ذکر است «لی یوچنگ»، معاون وزیر خارجه چین روز شنبه (۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹) مدیریتِ دونالد ترامپ در شیوع کرونا را به چالش کشید و او را به هدر دادنِ هفته‌ها پس از آشکار شدنِ تهدید این بیماری متهم کرد.

وی با رد اتهامات وارده به کشورش درباره پنهان کردن شیوع کرونا در آغاز گسترش این بیماری، خاطرنشان کرد که پکن نباید مسئولِ شیوع کووید- ۱۹ تلقی شود. یوچنگ افزود: «در روز ۲۳ ژانویه سال ۲۰۲۰، (۳ بهمن ۱۳۹۸) وقتی ووهان قرنطینه شد، آمریکا تنها یک مورد قطعیِ مبتلا به کرونا داشت اما در روز ۱۳ مارس، وقتی ترامپ، وضعیت اضطراری ملی اعلام کرد؛ آمریکا بیش از ۱۶۰۰ مورد ابتلا را تأیید کرد.» وی افزود: «در این بازه ۵۰ روزه دولت آمریکا چه کرده؟ آن ۵۰ روز صرف چه کاری شد؟»

منبع خبر: شبکه العالم

کلید واژه ها: کرونا ترامپ چین


( ۱ )

نظر شما :