دستور آغاز عملیات علیه بقایای داعش صادر شده است

تعداد بازدید:۱۲۹۰
دستور آغاز عملیات علیه بقایای داعش صادر شده است

«عبدالکریم خلف»، سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق روز سه‌شنبه (۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹) اعلام کرد که «عادل عبدالمهدی»، به عنوان فرمانده کل نیروهای مسلح این کشور، دستورِ آغاز عملیات گسترده علیهِ بقایای تکفیری‌های داعش را صادر کرده است.

وی در این خصوص گفت: «عبدالمهدی به نیروهایِ مسلح دستور داده است تا ضمنِ همکاری با دستگاه‌هایِ اطلاعاتی، بقایای تکفیری‌ها در برخی مناطق کشور را هدف قرار داده و آن‌ها را نابود سازند.» خلف تأکید کرد: «عملیاتِ گسترده برایِ نابودیِ هسته‌های پنهان داعش از چندی پیش آغاز شده و تاکنون دستاوردهای بسیاری در استان‌های الأنبار، صلاح الدین و نینوا محقق شده است.»

سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق اظهار داشت: «عملیاتِ گسترده علیهِ هسته‌های پنهانِ داعش با مشارکت الحشدالشعبی انجام می‌شود.» وی اخبار منتشر شده در برخی رسانه‌ها در خصوصِ فعالیت‌های گسترده داعش در عراق را بزرگنمایی این گروهِ تروریستی توصیف کرد.

نیروهای الحشدالشعبی روز سه‌شنبه (۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹) در ادامه عملیات نظامی برایِ پاکسازی استان صلاح الدین از بقایایِ داعش یک پایگاهِ این تروریست‌ها را در میدان‌هایِ نفتیِ «علاس» هدف گرفتند. توپخانه الحشدالشعبی یک پایگاهِ داعش را در میادینِ نفتی علاس در شرق استانِ صلاح الدین درهم کوبید.

سازمان الحشدالشعبی عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که منطقه «مکیشیفه» در شهر سامراء در استانِ صلاح الدین به طور کامل پاکسازی شده است. این سازمان در این بیانیه گفت: «الحشدالشعبی و نیروهای امنیتی، منطقه مکیشیفه را کاملاً پاکسازی کردند و تعدادی از پناهگاه‌هایِ داعش را تخریب کردند.» نهاد اطلاع رسانی امنیتی عراق اعلام کرد که واحدهای فرماندهیِ عملیات صلاح الدین و گردان‌های ۴۲، ۴۳، ۴۵ و ۶ الحشدالشعبی از چهار محور عملیاتِ نظامی را برایِ جستجوی بقایای داعش در منطقه مکیشیفه و مناطقِ همجوار غرب رود دجله آغاز کردند.

منبع خبر: خبرگزاری مهر

کلید واژه ها: عراق الحشدالشعبی عبدالمهدی داعش


نظر شما :