الحشدالشعبی افتخاری برای عراق است

تعداد بازدید:۱۵۸۴
الحشدالشعبی افتخاری برای عراق است

«مصطفی الکاظمی»، نخست‌وزیر عراق روز شنبه (۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹) در دیدار با فرماندهانِ بسیج مردمی، الحشدالشعبی را افتخاری برایِ عراق توصیف کرد و گفت: «الحشدالشعبی در واقعِ حشد وطن است که فداکاری‌ها و شهدایش در یاد مردم عراق باقی خواهد ماند.»

وی اظهار کرد که من مفتخرم از اینکه لباسِ الحشدالشعبی را به تن می‌کنم و حمایت از این نیروها وظیفه اصلی ما خواهد بود. نخست‌وزیر عراق افزود: «الحشدالشعبی در پاسخ به ندایِ مرجعیت دینی تأسیس شد لذا بی توجهی به شهدایش از هر طرف که باشد، مردود است.» الکاظمی خاطر نشان کرد که دولت عراق از قانونِ الحشد مصوب سال ۲۰۱۶ (سال ۱۳۹۵) دفاع خواهد کرد چرا که قدرتِ کشور مبتنی بر اجرایِ قوانین و همسویی با مردم است.

وی با هشدار به اشخاصی که قصد ایجاد تفرقه میان الحشدالشعبی و دولت عراق را دارند وعده داد که کارِ ریشه‌کن‌سازی گروهِ تروریستی وهابی داعش در مراحلِ نهایی خود قرار دارد و رزمندگان الحشدالشعبی نوک پیکان این روند هستند.

لازم به ذکر است روز شنبه (۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹) سردار سرتیپ پاسدار «مصطفی مرادیان»، وابسته نظامی جمهوری اسلامی ایران در دیدار با «جمعه عناد»، وزیر دفاع عراق بر گسترشِ همکاری‌های نظامی - دفاعی با بغداد تأکید کرد. در این نشست سردار مرادیان با تبریکِ انتصاب جمعه عناد به عنوان وزیر دفاع در دولتِ جدید عراق بر آمادگیِ کشورمان برایِ توسعه روابط با کشور دوست و برادرِ عراق به ویژه همکاری‌های نظامی - دفاعی تأکید کرد.

در این نشست ضمنِ بررسی وضعیت تروریسم و تحرکات اخیر داعش، بر تقویتِ مرکز تبادل اطلاعات چهار جانبه مبارزه با تروریست؛ کشورهای ایران، روسیه، سوریه و عراق در مبارزه با تروریسم تأکید شد. همچنین دو طرف در خصوصِ نحوه همکاری‌های ایران و عراق و توسعه هرچه بیشتر آن، بحث و تبادل نظر کردند. مرکز چهارجانبه تبادل اطلاعات و همکاری‌های امنیتی ایران، عراق، روسیه و سوریه با هدف تبادل اطلاعاتی برایِ مبارزه با تروریسم از سال ۱۳۹۴ با عضویت وابستگانِ نظامی ایران، سوریه و روسیه در بغداد راه‌اندازی شد و از آن زمان تاکنون در نشست‌های مختلف آخرین هماهنگی‌ها و تبادلِ اطلاعات میان کشورهای عضو انجام می‌گیرد.

تبادل اطلاعات به ویژه تغذیه اطلاعاتی نیروهای عراقی و سوری در شناسایی و هدف گرفتن مواضع مهم و حساسِ داعش و تروریست‌های تکفیری در عراق و مواردی نیز در سوریه یکی از مهمترین و موفق ترین کارکردهایِ این مرکز در مدتِ فعالیت خود بوده است.»

منبع خبر: خبرگزاری صدا و سیما

کلید واژه ها: الحشدالشعبی عراق الکاظمی سردار مرادیان


نظر شما :