ارائه گزارش خدمات رسانی فرماندهی نیروی انتظامی کل کشور به زائرین حسینی در جمع اساتید و دانشجویان دانشگاه عالی دفاع ملی

۱۶ آبان ۱۴۰۲ | ۱۴:۵۲ کد : ۶۸۳۲ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۶۵۷
سردار رادان در جمع اساتید و دانشجویان دانشگاه عالی دفاع ملی: امیدواریم دیپلماسی انتظامی را تا حدی پیش ببریم که نه تنها محیط داخلی و محیط پیرامونی، بلکه بالاتر از آن را نیز در بر گیرد.
ارائه گزارش خدمات رسانی فرماندهی نیروی انتظامی کل کشور به زائرین حسینی  در جمع اساتید و دانشجویان دانشگاه عالی دفاع ملی

به گزارش مرکز ارتباطات و روابط بین الملل دانشگاه عالی دفاع ملی، روز دوشنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۲ فرمانده محترم کل انتظامی کشور در جمع دانشجویان، پژوهشگران و اساتید دانشگاه عالی دفاع ملی حاضر و گزارشی را در خصوص ماموریت فراجا به ویژه در ایام اربعین حسینی (ع) سال جاری ارائه دادند.

سردار سرتیپ دکتر رادان در ابتدا ضمن تقدیر از زحمات تمامی همکاران پلیس به ویژه در مأموریت بزرگ اربعین حسینی (ع) و همچنین تدابیر و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در زمینه امنیت مرزها و تسهیل در تردد زائران، اظهار داشت: امسال کشور عراق نهایت همکاری را در تردد زائران ج.ا.ایران به عمل آورد و کلیه سازمان ها و مجموعه‌های نظامی و انتظامی در آماده سازی زیرساخت های راهپیمایی اربعین پای کار بودند.

سردار رادان در ادامه با اشاره به معماری پلیس آینده اظهار داشت: سردار احمدی مقدم بیشترین مشارکت را در معماری پلیس داشتند و بیشترین اتفاقات توسط خود ایشان دنبال و سپس هدایت و رهبری شده است.

فرمانده کل انتظامی کشور ضمن تاکید بر دیپلماسی انتظامی اظهار داشت: امیدواریم دیپلماسی انتظامی را تا حدی پیش ببریم که نه تنها محیط داخلی و محیط پیرامونی، بلکه بالاتر از آن را نیز در بر گیرد. وی ادامه داد: حوزه دیپلماسی انتظامی در واقع اقدامات پیشگیرانه ای است که نوعی روابط تعاملی را برقرار می کند تا بتوانیم از آن استفاده کنیم و ماموریت هایی مانند اربعین حسینی (ع) را به خوبی پیش ببریم.

سردار رادان در ادامه اضافه نمود: در اربعین گذشته حدود ۴ میلیون و ۱۰۰ هزار زائر از مرز ج.ا.ایران خارج شده و به همین تعداد به سلامت به کشور مراجعت نمودند که این رقم در مقایسه با سال گذشته، رشد ۱۵ درصدی زائرین را نشان می داد، لذا تمام مرزهایی که زائران از آن خارج یا وارد می‌شدند مانند: شلمچه، مهران، چذابه، خسروی، باشماق و مرزهایی مثل میرجاوه و رندان که زائرین پاکستانی از آنجا ورود می کردند تا به عراق برسند را به عنوان یک قرارگاه بنا نمودیم؛ که این خود یک عملیات انتظامی بود و علیرغم صرفه جویی ۳۰ درصدی نیرو نسبت به سال گذشته، موجب شد تا این عملیات بهتر از گذشته انجام شود.

ایشان در ادامه افزودند: در ایام اربعین پروازهای زیادی هم در حوزه امنیت و هم در حوزه مقاومت داشتیم که به عنوان نمونه می توان به حداقل ۱۴۰ پرواز با بالگرد در این ایام اشاره کرد.

فرمانده کل انتظامی کشور با اشاره به اینکه ۹۶ درصد از زائران با خودروی شخصی به سمت مرز حرکت کرده‌اند، افزود: این امر از سوی پلیس مورد استقبال است چراکه حمل نقل عمومی پاسخگوی این حجم از زائرین نیست، ضمن اینکه تامین امنیت مسافرین در جاده و نیز تأمین پارکینگ هم مسئله مهم دیگری بود که البته به آن توجه کردیم. ‌‌‌‌‌‌‌

کلید واژه ها: انتظامی دیپلماسی انتظامی انتظامی کشور اربعین اربعین حسینی اربعین حسینی ع کشور گذشته پلیس زائران


( ۲ )

نظر شما :