اولتیماتوم ارتش عراق به داعشی‌ها

۰۶ خرداد ۱۳۹۹ | ۲۲:۴۳ کد : ۶۹۳ اخبار راهبردی اخبار امنیتی اخبار منطقه ای
تعداد بازدید:۱۸۵۵
اولتیماتوم ارتش عراق به داعشی‌ها

«تحسین الخفاجی»، سخنگوی عملیات مشترک ارتش عراق روز دوشنبه (۵ خرداد ۱۳۹۹) اعلام کرد که در جریانِ عملیات موسوم به «اسود الجزیره» که از هفته گذشته (هفته پنجم اردیبهشت ۱۳۹۹) آغاز شده، تاکنون تعداد زیادی از عناصرِ داعش دستگیر شده‌اند.

وی گفت که این عملیات به اهداف خود، آن هم پیش از موعد در نظر گرفته شده، رسیده است و نیروهای امنیتی و در رأسِ آن‌ها سازمان‌های اطلاعاتی با رصد دقیق مکان تروریست‌ها موجبات دستگیریِ تعدادی از خطرناک‌ترین عناصرِ داعش را فراهم کردند که برخی از آن‌ها بانکِ اطلاعاتی داعش به شمار می‌روند. الخفاجی افزود: «برخی رسانه‌ها تلاش دارند که از اهمیت بازداشت «عبدالناصر قرداش»، سرکرده جدید داعش بکاهند؛ اما در حقیقت او بانکِ اطلاعاتی و فردی بسیار خطرناک است.»

وی همچنین اظهار کرد که عناصر داعش در اماکنِ امن مخفی می‌شوند اما در مقابلشان دو گزینه بیشتر وجود ندارد؛ یا باید تسلیم شوند یا کشته می‌شوند.

فرماندهی عملیات مشترک عراق در روز ۲۸ اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۹ از آغاز این عملیات با هدفِ پاکسازی بیابان الجزیره در شمالِ استان الانبار (غرب عراق)، غرب صلاح الدین و جنوب استان نینوا خبر داد و گفت که در این عملیات، ائتلاف بین‌المللیِ آمریکا مشارکتی نداشته است. الجزیره به مناطقِ شمال غربی عراق بین دو رود فرات و دجله اطلاق می‌شود.

منبع خبر: شبکه العالم

کلید واژه ها: داعش عراق عبدالناصر قرداش تحسین الخفاجی


نظر شما :