رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی با خانواده شهید صیاد شیرازی دیدار کرد

۲۱ خرداد ۱۴۰۳ | ۰۷:۲۴ کد : ۷۰۱۸ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۷۸۳
رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی با اعلام خبر فوت همسر شهید سپهبد علی صیاد شیرازی، با خانواده این شهید دیدار و گفت‌وگو کرد.
رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی با خانواده شهید صیاد شیرازی دیدار کرد

 به گزارش مرکز ارتباطات و روابط بین الملل دانشگاه عالی دفاع ملی، سرتیپ پاسدار دکتر اسماعیل احمدی مقدم رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی به همراه هیئتی با حضور در منزل شهید سپهبد علی صیاد شیرازی با فرزندان، اعضای خانواده و نزدیکان وی دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی در این دیدار با تجلیل از شخصیت و نقش‌آفرینی‌های مجاهدانه و فداکارانه شهید صیاد شیرازی در طول سال های دفاع مقدس به ویژه عملیات مرصاد، خاطرات مشترک خود با شهید را بیان داشتند و اضافه نمودند: شهید صیاد یکی از شخصیت‌های ممتاز، درخشان و برجسته‌ای بود که «ترکیب مقدس» ارتش و سپاه و ایجاد همدلی هرچه بیشتر میان این دو نیرو را دنبال می‌کرد.

رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی، شهید صیاد را در وفای به عهد و ولایتمداری بسیار جدی دانست و افزود: او در عین حال که با همکاران خود بسیار متواضع، صمیمی و مهربان بود، شخصیت وی ترکیبی از احساس مسئولیت بسیار بالا، حس وفاداری و روح فداکاری و از همه مهم‌تر ولایتمداری او بود. وی در ادامه تاکید کرد: هیچ چیزی جز شهادت پاسخگوی تلاش‌های بی‌وقفه و خالصانه شهید صیاد نبود.

رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی در تجلیل از خانواده شهید صیاد شیرازی، با بیان اینکه شما فرزندان شهید صیاد، یادگاران شایسته این شهید هستید، در تسلیت فوت همسر این شهید ابراز امیدواری کرد به فضل الهی، با صبر و شکیبایی و ثبات قدم، تحمل این مصیبت بر این خانواده سهل و آسان گردد.

در پایان این دیدار، سرتیپ پاسدار دکتر اسماعیل احمدی مقدم کتاب «عملیات مرصاد» که به قلم ایشان خاطرات مشترک با شهید صیاد در آن به رشته تحریر درآمده است را به همراه متن پیام تسلیتی به فرزند ارشد شهید صیاد اهدا نمود.

متن این پیام به شرح زیر است:

وَبَشِّرِ الصَّابِرِینَ الَّذِینَ إِذَا أَصَابَتْهُمْ مُصِیبَةٌ قَالُوا إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

و بشارت ده صابران را، آنها که هرگاه مصیبتى به ایشان مى‌رسد، مى‌گویند: ما از آنِ خداییم؛ و به سوى او بازمى‌گردیم. (قرآن کریم، آیات شریفه 155 و 156 سوره مبارکه بقره)

خانواده محترم امیر سرافراز ارتش، سپهبد شهید علی صیاد شیرازی سلام علیکم

درگذشت مادری دلسوز و مهربان، مرحومه مغفوره «حاجیه خانم عفت شجاع» همسر شهید والامقام سپهبد علی صیاد شیرازی موجب تألم و تأثرخاطر گردید.

مقاومت، فداکاری و صبوری همسران شهید در راه اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در وصف نمی‌گنجد. همسران نیکوخصالی که با ایمان و اعتقادی راسخ در زمینه ترویج و پاسداری از ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی و شهدای معزز، گام‌های مؤثری برداشته‌اند که به یقین، هنر اول‌شان از خودگذشتگی، صبوری و زنده نگاه داشتن یاد و خاطره مردانی از تبار یاران امام حسین علیه‌السلام است.

اینجانب، فقدان این بانوی مؤمنه را به فرزندان و یادگاران شایسته او و خاندان گرامی و همه هم‌رزمان و دوستداران شهید صیاد شیرازی تسلیت عرض نموده و از درگاه ایزد منان برای آن مرحومه، غفران و رحمت واسعه الهی و همجواری با حضرت صدیقه طاهره فاطمه زهرا سلام الله علیها، و برای سوگ‌دیدگان معزز، صبر و شکیبایی و سکینه قلبی مسئلت می‌نمایم.

رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی

سرتیپ پاسدار دکتر اسماعیل احمدی مقدم

کلید واژه ها: شهید همسر شهید شهید صیاد شهید صیاد شیرازی صیاد علی صیاد سپهبد علی صیاد صیاد شیرازی دفاع عالی دفاع


( ۲ )

نظر شما :