مصاحبه رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی با شبکه عربی العالم

۱۱ مهر ۱۴۰۳ | ۱۲:۴۵ کد : ۷۱۴۵ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۳۴۰
رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی در مصاحبه با شبکه عربی العالم: جمهوری اسلامی ایران ابایی از حمایت سیاسی، مالی و نظامی از گروه‌های مقاومت و حزب الله لبنان ندارد
مصاحبه رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی با شبکه عربی العالم

به گزارش مرکز ارتباطات و روابط بین الملل، سردار سرتیپ پاسدار دکتر اسماعیل احمدی مقدم رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی روز سه شنبه 10 مهر ماه در مصاحبه با شبکه خبری العالم اظهار داشت: رژیم صهیونیستی پس از یک سال نبرد در برابر مقاومت فلسطین در غزه، شکست‌های متعددی را متحمل شده و نقش مقاومت اسلامی لبنان در مشغول نگه‌داشتن بخش‌های مهمی از ارتش رژیم صهیونیستی بسیار حائز اهمیت بوده است لذا رژیم صهیونیستی تلاش زیادی را به عمل آورد تا معادله را تغییر دهد و حزب‌الله را از صحنه نبرد خارج کند.

وی در ادامه گفت: پاسخ محور مقاومت خصوصاً حزب‌الله لبنان و مقاومت اسلامی، بعد از شکستی که رژیم صهیونیستی در سال 2006 و جنگ تموز (ژوئن) در برابر حزب الله متحمل شد پاسخ روشنی است. رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی در خصوص سلاحهای مورد استفاده حزب الله در جنگ با رژیم صهیونیستی گفت: در صحنه نبرد، ابزارهای موازنه قوا تا حد زیادی تغییر کرده و در طول 17 - 18 سال گذشته، حزب‌الله به توانمندیهای خود، چه در بُعد انسانی، چه در بُعد تسلیحاتی و چه در بُعد فناوری افزوده و در این سال‌ها وارد نبردی علیه تروریستهای داعش در سوریه هم شد که با تقدیم صدها شهید در سوریه، تجربه بزرگی را آموخت و با کوله بار تجربه‌ای از سوریه و مبارزه با داعش در درون خاک لبنان با رژیم صهیونیستی میجنگد. سردار احمدی مقدم اضافه نمود: امروز حزب الله با وجود بالغ بر ده‌ها هزار نفر رزمنده دارای تجهیزات تقریباً به‌روز، امکانات مناسب، سازمان‌دهی خوب و قدرت رزمی مناسب است و استفاده از این توانمندی‌ها برای جنگ طولانی‌مدت تدبیر شده است. سردار احمدی مقدم همچنین اضافه کرد: در حال حاضر، حزب الله لبنان، با موشک‌های ضد زره دقیقی که تصاویر را تا آخرین لحظه ارسال می‌کنند قادر است از مسافت ۱۶ کیلومتر اهداف را مورد اصابت قرار دهد. وی در ادامه گفت: این جنگ، جنگ ساده‌ای برای رژیم صهیونیستی در غزه نخواهد بود و آنها فراموش نکرده‌اند که در 2006 هم در همین منطقه چگونه هر روز حمله می‌کردند اما در برابر ساده‌ترین سلاح‌ها شکست‌خورده و چند تانک منهدم شده بر‌جای می‌گذاشتند و فرار می‌کردند حتماً این بار هم دست حزب‌الله از گذشته پرتر خواهد بود.

رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی در ادامه این مصاحبه با اشاره به دکترین های مورد استفاده حزب الله لبنان در مبارزه با رژیم صهیونیستی گفت: در روزهای اول جنگ، مبارزین غزه، مرحوم شهید سید حسن نصرالله معادله‌ «عمق در برابر عمق» و «شهروندان غیرنظامی در برابر غیرنظامیان» را برقرار و حدود 15 کیلومتر عمق را نیز مشخص کردند. در این منطقه مراکز اطلاعاتی، دیده‌بانی و مراکز نظامی رژیم صهیونیستی مورد هدف قرار گرفت و بخشی از جمعیت اشغالگر شمال فلسطین در منطقه الجلیل از همان زمان منازل خود را ترک کردند و نتوانستند به آن منطقه برگردند.

سردار احمدی مقدم به برنامه های سران رژیم صهیونیستی برای مقابله با حزب الله اشاره کرد و گفت: نتانیاهو فکر میکرد با ترور سران مقاومت و توسعه عمق منطقه نبرد به مناطق غیرنظامی و عمق لبنان معادله جدیدی را رقم خواهد زد و اینکه حزب‌الله بی طرفی خود را اعلام و از کنار مردم غزه کنار رود و مداخله‌ای در نبرد نداشته باشد. با این شرایط، معادلات جدیدی تحمیل شد که هیچ وقت در جنگ‌های گذشته شاهد آن نبوده ایم. وی در این رابطه افزود: در سال 1982 و در تعقیب نیروهای سازمان آزادی‌بخش فلسطین تا بیروت، رژیم صهیونیستی نتوانست معادله‌ای را تحمیل کند و با 18 سال مبارزه نهایتاً با فشار حزب‌الله مجبور به ترک لبنان شدند بی آنکه امتیازی بگیرند. و یا در جنگ ۱۶ روزه آوریل 1996 هم حزب‌الله توانست با ساده ترین سلاح‌ها اراده خود را تحمیل کند. وی همچنین ادامه داد: در سال 2006 هم شکست سختی به نیروهای زمینی اسرائیل وارد شد در حالیکه هدف و ادعای رژیم صهیونیستی در زمان اولمرت نابودی حزب‌الله بود.

رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در رابطه به مواضع جمهوری اسلامی ایران در حمایت از حزب الله لبنان اظهار داشت: در فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی تا کنون بارها مورد تاکید قرار گرفته است که جمهوری اسلامی از حمایت سیاسی، مالی و حتی نظامی از گروه‌های مقاومت که می‌خواهند علیه اشغالگری رژیم صهیونیستی و برای حق مسلم مردم مظلوم فلسطین بجنگند ابایی ندارد. این موضوع را جمهوری اسلامی هیچوقت پنهان نکرده و طبیعتاً همه گونه حمایت‌های مالی، رسانه‌ای، سیاسی، معنوی و حتی نظامی را از گروه‌های مقاومت به عمل خواهد آورد. هرچند تصمیمگیری در خصوص نحوه مبارزه و جنگ با رژیم صهیونیستی برعهده خودشان است و خودشان در این رابطه تصمیم میگیرند. وی در ادامه اظهار داشت: البته جمهوری اسلامی ایران مستشارانی دارد و به آنها کمک فکری می دهند، ارزیابی‌های میدانی میکند و شرایط منطقه را مورد رصد قرار می دهد و پاسخ‌های مناسب را ارزیابی می‌کند، اما صاحب اختیار، خود محور مقاومت است و در زمان لزوم، نوع پاسخ را خودشان تنظیم میکنند.

کلید واژه ها: الله حزب الله الله لبنان حزب حزب الله لبنان رژیم رژیم صهیونیستی صهیونیستی جنگ لبنان


( ۱ )

نظر شما :