رژیم صهیونیستی تمام قدرت غرب را در فلسطین نمایندگی می کند

۱۸ مهر ۱۴۰۳ | ۱۴:۴۳ کد : ۷۱۵۷ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۸۲۶
سردار احمدی‌مقدم: پیش‌تر عنوان می‌شد که صهیونیست‌ها در منطقه تا جایی جلو می‌آیند که واکنشی نباشد اما در جنگ اخیر مشخص شد که این کلیشه‌ها و انگاره‌ها تغییر یافته است.
رژیم صهیونیستی تمام قدرت غرب را در فلسطین نمایندگی می کند

به گزارش مرکز ارتباطات و روابط بین‌الملل، سردار سرتیپ پاسدار دکتر اسماعیل احمدی مقدم رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی صبح امروز در آیین آغاز سال تحصیلی جدید این دانشگاه درباره تحولات اخیر منطقه اظهار داشت: اگر صحبت‌های دیروز «هریس» نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را به دقت گوش داده باشید، به این موضوع اشاره کرد ‌که ایران مشخص‌ترین دشمن ماست؛ در صورتی که در دوره ریاست جمهوری قبل، چین اولویت اول و روسیه اولویت دوم‌ بود و ایران در اولویت‌های بعدی قرار داشت؛ اما روز گذشته از سوی این فرد عنوان شد که ما دشمن اول آنها محسوب می شویم و در مرحله دوم روسیه است و در مورد چین هم اصطلاح «دشمنی» و «منازعه» را به «رقابت» کاهش داد.

ایشان ‌با اشاره به اینکه محور اصلی صحبت‌هایی که نامزدهای انتخاباتی آمریکا می‌کنند توسط نهادها و مؤسسات مسئول تعیین می‌شود، افزود باید این سخنان را جدی بگیریم.

سردار احمدی مقدم ادامه داد: امروز غربی‌ها در دو جبهه به صورت نظامی و امنیتی درگیر مستقیم هستند؛ اول، در جبهه اوکراین که تمام جبهه غرب با روسیه درگیر است و دوم، در غزه که فقط درگیری بین حماس و رژیم صهیونیستی نیست بلکه در این ‌رویارویی رژیم‌ صهیونیستی، تمام قدرت آمریکا و غرب را نمایندگی می‌کند.

ایشان ‌اضافه کرد: انگاره‌هایی که در گذشته داشتیم این بود که رژیم صهیونیستی بزرگ‌ترین جنگی که داشته جنگ ‌۳۳ روزه با حزب الله لبنان بوده اما امروز ‌می‌بینیم جنگ ‌آنها در فلسطین اشغالی از یک سال هم عبور کرده و انتهایی هم برای این جنگ هنوز آشکار نیست؛ در صورتی که گذشته انگاره‌ها بر این بود که تاب آوری جامعه و رژیم صهیونیستی برای جنگ‌های بلند مدت نیست.

رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی با بیان اینکه این‌ انگاره ها در حال تغییر است، تصریح کرد: اینکه عنوان می‌شد آنها در منطقه تا جایی جلو می‌آیند که واکنشی نباشد و هرجا که واکنشی بود متوقف می‌شوند یا عقب می‌روند، در جنگ اخیر مشخص شد این کلیشه‌ها و انگاره‌های‌ گذشته تغییر پیدا کرده است.

ایشان اضافه کرد: البته در جنگ‌۳۳ روزه صهیونیست‌ها برای وجود، موجودیت و اثبات موجودیت جنگیدند اما امروز برای بقا و نگهداری موجودیت پلید خود در حال نبرد هستند؛ وی همچنین ادامه داد: امروز غربی ها در هر دو جبهه ای که درگیر هستند در آستانه شکست قرار دارند؛ به عنوان مثال در جبهه اوکراین، طی ۱۰ روز گذشته ۸ شهر و مرکز جمعیتی را روسیه گرفته که این‌ نشان می‌دهد ریزش شروع شده و غرب نتوانسته روسیه را شکست دهد.

سردار احمدی مقدم در ادامه بیان داشت: اوکراین در این‌ جنگ قربانی تغییر ترتیبات نظام امنیتی بین المللی شد؛ همان گونه که عثمانی در جنگ جهانی اول و ایران در جنگ ‌جهانی دوم بواسطه همین ‌موضوع قربانی شدند و یا بلوک شرق به هم ‌ریخت و چند کشور جدید بوجود آمد.

رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی سپس با اشاره به اینکه امروز رژیم صهیونیستی با جنگ ترکیبی و بزرگنمایی دروغ‌ها می‌خواهد از هیچ، ما را بترساند، عنوان ‌کرد: تغییرات و ترتیبات نظام بین الملل قربانیان متعددی تاکنون داشته و امروز هم به دنبال قربانی می‌گردد که در این ارتباط، اوکراین بزرگترین قربانی شد و امروز در آستانه شکستن جبهه دوم کل غرب و هم‌پیمانان و هواداران منطقه ای‌ آنها از یک ‌طرف و جمهوری اسلامی ایران و محور مقاومت هم در طرف دیگر قرار داریم.

پیش از ایشان، سردار سرتیپ پاسدار دکتر سلمانی معاون تربیت و آموزش دانشگاه، گزارشی از آمار دانش‌آموختگان و دانشجویان مشغول به تحصیل دانشگاه ارائه داد و در پایان این مراسم از خانواده شهید سرتیپ پاسدار سید مهدی موسوی رئیس تیم حفاظت رئیس جمهور شهید آیت الله رئیسی که از دانشجویان مشغول به تحصیل در دانشگاه عالی دفاع ملی بودند تقدیر به عمل آمده و دانشجویان منتخب و برگزیده سال 1402 نیز مورد تشویق واقع شدند.

کلید واژه ها: جنگ دانشگاه رئیس دانشگاه دانشگاه عالی دانشگاه عالی دفاع دانشگاه عالی دفاع ملی جبهه گذشته رئیس رئیس دانشگاه عالی


( ۴ )

نظر شما :