هدفِ آمریکا و رژیم صهیونیستی بازسازیِ مجدد امنیتی سازی ایران است

تعداد بازدید:۱۴۷۶
هدفِ آمریکا و رژیم صهیونیستی بازسازیِ مجدد امنیتی سازی ایران است

دکتر «محمد‌جواد ظریف»، وزیر امور خارجه کشورمان روز شنبه (۲۴ خرداد ۱۳۹۹) در گفت‌وگو با خبرنگاران در پاسخ به این سؤال که راهکار شما برای مقابله با فشارهایِ خارجی چیست؟ گفت: «من سیاست مدار نیستم من یک کارگزارِ دیپلماسی هستم به غیر از این هیچ کاری در زندگیم نکردم یا درس دادم یا کارِ دیپلماتیک کردم.»

وی اظهار داشت: «سیاستی که ما در ابتدای دولت یازدهم و دوازدهم انتخاب کردیم این بود که تلاش کردیم با دنیا تعامل کنیم معتقدم این سیاست، سیاستِ کاملاً درستی است البته این سیاست هم مخالفانی در داخل و در دنیا داشت. رژیم صهیونیستی و آمریکا در طولِ ۴۰ سال گذشته خیلی تلاش کردند مخصوصاً در طولِ دوران برجسته شدن پرونده هسته‌ای ایران که از ایران تهدید امنیتی بسازند.» دکتر ظریف خاطرنشان کرد: «اصطلاحی در روابط بین‌المللی داریم که اگر با کشوری رابطه خوبی ندارید آن را برای همه دنیا مشکل کنید و به همه دنیا بگویید این کشور برایِ شما مشکل امنیتی دارد موضوع هسته‌ای ما توانست برای رژیم صهیونیستی شرایطی را درست بکند که به دنیا بگوید ایران تهدید امنیتی است.»

وزیر امور خارجه اضافه کرد: «برخی خیال می‌کنند من اهدافِ کارم را در طول کار عوض کردم. اگر به سخنرانیِ اول من در مجلس زمانی که می‌خواستم رأی اعتماد بگیرم گوش بکنید گفتم بالاترین هدف ما پایان دادن به امنیتی سازی به ایران است. فکر می‌کنم یکی از بالاترین هدف‌های رژیم صهیونیستی و آمریکایِ ترامپ این است که امنیتی سازی ایران را مجدداً بازسازی کنند و به خاطر این است که ما با مشکلات رو به رو هستیم و آن‌ها هم حداکثر توان خود را به کار بردند.»

دکتر ظریف در بخش دیگری از صحبت‌های خود، در مورد ادعای ایرانی بودن موشک‌هایی که در حمله به تأسیسات نفتی آرامکو مورد استفاده قرار گرفت، اظهار داشت: «این صحبت‌ها، بی‌پایه و اساس است و متأسفانه دبیرخانه سازمان ملل هم نشان داد از تهدیدهای آمریکا تأثیر می‌پذیرد. منطقه شرایط ویژه و وخیمی دارد، عاقلانه آن است که کشورهایِ منطقه به جای آنکه زندانی گذشته باشند، درباره آینده با یکدیگر گفت‌وگو کنند.» وی ادامه داد: «سال اولی که وزیر شده بودم، به «سعود الفصیل»، وزیر خارجه وقت سعودی گفتم آیا می‌خواهید درباره گذشته با یکدیگر درد و دل کنیم؟ آیا شما می‌خواهید از ما گلایه کنید؟ خیالتان راحت باشد چرا که ما گلایه‌های بیشتری از شما داریم اما می‌توانیم درباره آینده صحبت کنیم. درباره آینده خیلی حرف داریم که به یکدیگر بگوییم.»

وزیر امور خارجه کشورمان با بیان اینکه آن روز ما در یمن جنگ نداشتیم، خیلی از کارهای دیگر هم می‌شد انجام داد و بسیاری از اتفاقات هم رخ نداده بود، خاطرنشان کرد: «من فکر می‌کنم اگر کشورهای منطقه متوجه شوند که آمریکایی‌ها پایِ آن‌ها نمی‌ایستند و فقط به دنبال دوشیدن آن‌ها هستند، امکان رسیدن به یک راه‌حل و یک توافق در منطقه وجود دارد. پیشنهاد ما به کشورهایِ منطقه نیز همین است.»

دکتر ظریف ادامه داد: «هدف آمریکا در منطقه همان هدف صهیونیست‌ها است که امنیتی‌سازی ایران است. برایِ عربستان، امارت و دیگران هم دل‌شان نسوخته بلکه آن‌ها به دنبال سیاستی هستند که هیچ چیز دیگری برای ما ندارد.» وی درباره احتمال ارسال پرونده ایران به شورای امنیت از طریق شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ابراز داشت: «ما اعلام کردیم اگر این اقدامات را بخواهند انجام دهند، جمهوری اسلامی ایران انتخاب‌های زیادی دارد که برجام و ان‌پی‌تی جزوِ این انتخاب‌ها هستند. ما براساس آخرین وضعیت خودمان و منافع ملی تصمیم می‌گیریم و حتماً تصمیم عاقلانه، عزتمندانه و مقتدرانه‌ای خواهیم گرفت.»

منبع خبر: ایرنا

کلید واژه ها: آمریکا رژیم صهیونیستی دکتر ظریف وزارت امور خارجه تحریم تسلیحاتی برجام


نظر شما :