زود به مقصد برس; ادراک آینده برای رقابت در اکنون

Get There Early; Sensing the Future to Compete in the Present



گروه‌ها : دفتر آینده پژوهی
کد کتاب : ۹۸۱۱۰۰۰۱۱
ناشر : انتشارات دانشگاه عالی دفاع ملی
دسته کتاب : دفتر آینده پژوهی
آخرین بروزرسانی : ۱۲ شهریور ۱۴۰۱
تاریخ انتشار : آذر ۱۳۹۸
شابک : 2-07-6885-622-978
تاریخ اولین نوبت انتشار : ۱۳۹۸
آخرین نوبت چاپ : ۱
تعداد صفحات : ۲۹۰
مرحله تولید : چاپ شده
برگزیده : زود به مقصد برس، شامل نقشه‌ای برای آینده است که به پیش‌بینی موارد ده سال آتی (در زمان انتشار کتاب) پرداخته است. این نقشه پیشینه‌ای حدود سی سال دارد و یکی از معدود راه‌هایی است که اتاق‌های فکر آینده می‌توانند بدان اعتماد کنند.
قیمت : ۵۴۰٬۰۰۰ ریال
خرید آنلاین کتاب

فصل اول: دوراندیشی

فصل دوم: مؤسسه‌ای برای پیش‌گویی ده‌ساله آینده

فصل سوم: دنیای ووکا (دنیایی مملو از فراریت، تردید، پیچیدگی و گنگی)

فصل چهارم: چه چیزی در مورد معضلات متفاوت است

فصل پنجم: برای درک تنگنا نیازمند درک داستان هستیم

فصل ششم: غوطه‌وری

فصل هفتم: درک کردن و منطقی جلوه نمودن

فصل هشتم: از بینش به سمت عمل

فصل نهم: انعطاف‌پذیری و خمش

فصل دهم: شرکت‌های انعطاف‌پذیر

فصل یازدهم: دوراندیشی از ادراک

این کتاب خصوصاً در فصل ششم، اهمیت زیادی برای یادگیری ارزش مقابله با بلاتکلیفی ارائه نموده است. کارمندان جوان علی‌رغم نسل و سنشان، در مورد انعطاف‌پذیری- همکاری- استفاده از فن‌آوری و انجام چند کار به‌صورت هم‌زمان درس‌های بسیاری به ما می‌دهند. این فرهنگ بازی ویدئویی که آن‌ها در آن بزرگ‌شده‌اند باید یاد بگیریم که در تجارت خود از آن استفاده کنیم. شبیه‌سازی به ما یاد می‌دهد که چگونه با گنگ بودن کنار بیاییم درحالی‌که به ارزش‌های اصلی خود پای بندیم. در این زمینه، باب جانسون با گوشزد نمودن اینکه در دنیای VUCA رهبران باید از پاسخ‌های سطحی و بی‌محتوا یا وضوح فریبنده و ظاهری دوری کنند چون به قیمت حقیقت و درستی تمام می‌شود. اکنون نسبت به گذشته میزان و شدت و حدت ابهام و بلاتکلیفی بیشتر شده است. در اینکه به خاطر همه‌چیز خیلی جدی و مطمئن باشیم خطراتی وجود دارد. بااین‌حال در صورت لزوم باید بتوانیم تصمیم درست را در مواقع لزوم بگیریم. همه ما عاشق این هستیم که در صورت نیاز پاسخی به‌سرعت داشته باشیم؛ اما بسیاری از پاسخ‌ها امروزه غلط و نادرست‌اند چون نسبت به مشکلات و پیچیدگی‌های اطرافمان بی‌اعتنا هستند. در دلوتی و تاچ ما از فرمت‌ها و اشکال ارائه‌شده در فصل هفتم استفاده می‌کنیم تا مردم را در موقعیت‌های آینده به‌گونه‌ای قرار دهیم که گاهی اوقات نمی‌دانستیم ممکن است اتفاق بیفتند. ایده‌های این کتاب حتی در زندگی روزمره شخصی‌ام به درد من خورد.

‌‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌‌این کتاب و مفهومش برای من معنای خاصی دارند و فقط برای معنا و مفهوم سرعت نیست. «برس» یک فعل و عمل است و «به آنجا» نشانگر مسیر است که مبین نتیجه و هدف است. به آنجا برس درواقع مبین داشتن یک راهبرد است و چگونگی طرح‌ریزی برای رسیدن به هدف و چیزهایی که در این راه بدان نیاز پیدا می‌کنیم. زود به معنای زمان درست و مناسب است. درواقع زود برس به معنای رسیدن به هدف قبل از این است که سایر افراد بدان دست یابند. اگر دیر برسید شاید مجبور باشید در صف انتظار بمانید و شاید اصلاً چیزی نصیبتان نشود. وقتی زود برسید نیازی نیست عجله کنید و می‌توانید تصمیم درست را اتخاذ کنید.

در مورد مؤسسات غیرانتفاعی هم این اصطلاح به معنای پیش‌بینی نیازها برای سهامداران و درک مشکلات ظهور کننده قبل از تبدیل‌شدنشان به معضل و امری غیرقابل است. در آمریکا، افرادی که دوراندیشی داشتند دیدند که با ایجاد پارک‌های بزرگ ملی به موفقیتی رسیدند که از دوران زمین‌های تجاری و تجارت زمین پیشی گرفتند. کمیسیون ساحلی کالیفرنیا در سال ۱۹۷۰ ایجاد شد و از سایر نهادها بیشتر و بهتر پارک ملی ایجاد نمود اما با زود رسیدن به این ایده توانست بهتر از سایر نهادها سواحل مردم محور بهتر و راهنمایی‌های مؤثرتری ارائه دهد و جلوی بنگاه‌های معاملات ملکی را در تصرف زمین بگیرد. زود به آنجا برس به معنی دیدن یک آینده محتمل قبل از این است که دیگران متوجه آن شوند. «خمیردندان کرست» اولین خمیردندانی بود که توسط انجمن دندان‌پزشکان آمریکا معتبر شناخته شد. قبل از اینکه این گواهی اعطا شود شرکت پروکتر و گمبل تحقیقات عمومی گسترده‌ای را در مورد اهمیت فلوراید که عامل اصلی و ماده اصلی در کرست بود، انجام داد. این اصطلاح زود برس به معنی این هم می‌تواند باشد که قبل از اینکه دیگران بدانند چه باید بکنند شما اقدام خود را انجام دهید. این به معنی انجام عمل به‌موقع است تا بیشترین منفعت را ببرید. در این صورت وقت دارید که با دقت بهترین تصمیم را بگیرید. بر اساس تحقیقات پی اند جی انجمن دندان‌پزشکان آمریکا بهترین حمایت را از «کرست» نمود این در حالی است که باید بدانیم اگر کاری به‌درستی انجام ندهیم زود رسیدن بی‌اثر و بی‌ارزش است. در یو پی اس یک اصل کلی وجود دارد که اگر شما ۱۵ دقیقه زودتر برسید برای جلسات خود این به معنی احترام گذاشتن به دیگران است به‌نحوی‌که آن‌ها را معطل نمی‌گذارید و با این کار مفید بودن و کارا بودن جلسه را دوچندان می‌کنید.

ارسال با ایمیل: