زبان راز آلود رهبران



گروه‌ها : دفتر آینده پژوهی
دسته کتاب : دفتر آینده پژوهی
آخرین بروزرسانی : ۱۲ شهریور ۱۴۰۱
مرحله تولید : چاپ شده
خرید آنلاین کتاب

کتاب زبان راز آلود رهبران (چطور رهبران با استفاده از روایت، دیگران را تشویق به عمل می کنند) نوشته ی استفان دنینگ، (دفتر آینده پژوهی) و توسط دانشگاه و پژوهشگاه عالی دفاع ملی منتشر شد.

از بین انبوه راهبردهایی که به منظور ایجاد تغییر در سازمان ها به رهبران ارائه می کنند، دنینگ از قویترین راهبرد استفاده و در خلال آن دلایل و شکل کارش را نشان می دهد. زبان مخفی رهبری نشان می دهد چرا هوش روایی در رهبری تحولگرا، نقشی محوری دارد و چطور قدرتش را تحت کنترل در می آورد.

زبان مخفی رهبریان بهترین تحلیل برای توضیح این است که چرا و چگونه رهبران شکست می خورند. این کتاب بسیار خواندنی و البته کاربردی است. هرکس که بخواهد وارد سازمانی با ایده های بزرگ شود باید این کتاب را بخواند و بداند که رهبران، با آن چیزی که می گویند زندگی می کنند. می میرند. نقش اصلی رهبران این است که معنای سازمان خود را بسازند. دنینگ به وضوح نشان می دهد که ساختن معنا از داستان هایی می آید که روایت می کنیم.

در این کتاب ها، در مورد استفاده از ابزارهای روایی، نحوه استفاده از آنها، تفاوتشان با یکدیگر و نقاط ضعف و قدرتشان صحبت کرده ام. به خصوص روی روایت تمرکز کردم زیرا روایت یعنی قدرت ارتباط با قلب و عقل مخاطب و الهام بخشی به دیگران برای رهبری. همچنین به این خاطر که روایت داستان در سازمان ها بسیار مهجور بود. در همین حین دیدم که روایت، همه داستان نیست. راز رهبری تنها در داستان هایی که گفته می شود نیست، بلکه در نحوه بیان و شکل دهی اهداف رهبری نیز هست. رهبران همچنین می توانند از ابزاری دیگر مثل قالب ها، سوال، پیشنهاد، چالش، استعاره، دلیلو… استفاده کنند.

این کتاب در مورد جزییات رهبری تغییر گرا است و می گوید وقتی نیاز به تغییر جهان و تبدیل آن به جهانی بهتر است چه چیز به کار می آید و چه چیز به درد نمی خورد. این کتاب در مورد جزییات انجام کار والهام بخشی به افراد برای پذیرش ایده های جدید و تغییرات است.

این کتاب به مبحث رهبری نگاه ریز بینانه تری نسبت به معمول دارد و در این رابطه صحبت می کند که رهبران برای اینکه افراد نه تنها رفتار متفاوتی نشان دهند بلکه برای اینکه بخواهند متفاوت رفتار کنند باید چه بگویند و چه بکنند. تغییراتی را که یک رهبر به دنبال آن است می تواند بزرگ یا کوچک باشد. تغییر می تواند در یک سازمان، برند، مدرسه، شهر، خانواده، اجتماع، کشور یا حتی یک کره باشد. تغییر در هر مقیاس و مکان باشد، اصول ارتباط رهبری ثابت می ماند.

این کتاب نشان می دهد افراد الهام بخشی که می خواهند کاری متفاوت بکنند و رهبر شوند و ایجاد علاقه مستمر کنند، باید چه ویژگی هایی داشته باشند. کتاب نظریات عمومی رهبری تحول گرا را به رفتار هایی قابل آموزش، اندازه گیری، قابل شناسایی و خاص بدل می سازد که می توان از آنها برای انجام اقدامات علمی استفاده کرد. این اثر در مورد اصل ارتباط رهبری است: زبان مخفی رهبری.

ارتباط رهبری یک نوع تک گویی است. اگر این تک گویی موفقیت آمیز باشد، ابتدا به دیالوگ و سپس به یک گفتگو تبدیل می شود. تبادل نظر ناشی از علاقه ای پایا برای تغییر است. تغییری که به افراد الهام داده شده است. گفتگو انرژی شنوندگان را در خود دارد، شنوندگانی که در پی یافتن راه حلی برای رسیدن به هدف و در نهایت کمک دیگران برای انجام همین کار هستند.

در اصل، می دانیم که رهبران تحول گرا قرار است چه کنند. آنها با ارائه دلایل واقعی برای تغییر جهان علاقه ایجاد می کنند. آنها برای حل مشکلات مهم راه حل های خلاقانه می دهند. آنها موجب تسریع تغییر در ارزش ها و مرام افراد می شوند. آنها نشان می دهند در مواقع لزوم باید منافه شخصی را فدا کرد. آنها به بقیه در گذر کردن از موقعیت های بحرانی کمک می کنند. آن هابرای افراد علاقه مند به تغییر به شکلی الهام بخشی می کنند که انرژی مثبت برای آن همواره باقی بماند. آنها فقط طرفدار پیدا نمی کنند، بلکه طرفداران آنها نیز به رهبر بدل می گردند.

خیلی مد شده که رهبری را تنها یک نظر درونی بپندارند. رهبری را داخل خودتان پیدا کنید. به کسی تبدیل گردید که بقیه می خواهند از او تبعیت کنند. توانایی های خود را پیدا کنید. هوش عاطفی خود را بالا ببرید. رهبران اعتبار پیروان خود را تنها از طریق خودآگاهی، خود تنظیمی و مدل سازی مثبت افزایش می دهند. وقتی تجسم می کنید، آن وقت هدفتان محقق می شود. با خود روراست باشید تا تغییر ایجاد شود.

کتاب زبان راز آلود رهبران (چطور رهبران با استفاده از روایت دیگران را تشویق به عمل می کنند) نوشته ی استفان دنینگ، (دفتر آینده پژوهی) و توسط دانشگاه و پژوهشگاه عالی دفاع ملی بچاپ رسید. جهت مطالعه نسخه دیجیتال این کتاب می‌توانید به سایت طاقچه یا کتابراه مراجعه کنید. ‌‌‌‌‌‌‌

ارسال با ایمیل: